09 juli 2007

VAD BETYDER DET?

Idag hade jag tänkt ta upp något helt annat men det får bli en annan gång... 

FÖR 

Här händer det konstiga saker just nu! 

När vi körde skyttetrafik fram och tillbaka häromdagen - det vill säga när vi fraktade saker till grannarnas nya ställe så kom vi vid ett tillfälle hem efter att det blivit mörkt och upptäckte då genom fönstret att tv´n i mitt vardagsrum var på? 


Hur kunde den vara det?


Jag var ju ensam hemma och hade inte tittat på tv på ett par dagar? 

På var den iallafall och när jag gick in för att stänga var huset tomt på människor - bara djuren fanns på plats. 

Jag har alltid varit noga med att allt elektriskt skall stängas ORDENTLIGT om de inte övervakas (d.v.s. datorer stängs helt och hållet - det får inte förekomma "Stand by"-läge om den inte används, tv´n stängs med KNAPPEN och inte med fjärrkontrollen så fort man slutar titta osv.) så jag VET att tv´n var avstängd när vi åkte härifrån. 

NÅ 

Inatt, när vi gick och lade oss, stängde grabben sin dator som vanligt - stängde den ORDENTLIGT så som det alltid SKA göras - jag var vittne så jag kan intyga att det blev gjort. 

MEN 

Imorse var hans dator plötsligt på IGEN och när han steg upp för att stänga den satt två fåglar utanför hans fönster och knackade på glaset - precis som om de ville komma in! 

Tv´n kan förstås vem som helst satt på när jag inte var hemma - då var det ju fritt fram att gå in och sätta på den - om de kunde ta sig förbi Luna alltså - hon ligger alltid innanför ytterdörren och vaktar när vi inte är hemma.  

FAST 

Datorn kan ingen satt på utan att vi vetat om det - det finns inte den minsta lilla chans att någon först skulle kunna ta sig förbi Luna, sedan uppför trappan, förbi mig och sedan in i grabbens rum utan att ha blivit upptäckt. 

OCH 

Varför ville fåglarna in - det finns till och med märken på fönstret efter deras försök! 

Vad betyder det? 

Säg det den som vet! 


Önskar er alla en riktigt fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar