31 augusti 2011

Att skriva en kommentar (kurs)



Min mamma säger att jag måste skriva ett inlägg om hur man kommenterar här på blogspot...


Jag gör väl det då!

Så här gör du för att kommentera ett inlägg!

Under själva inlägget hittar du information om vem som skrivit inlägget (här är det jag - Anette alltså) och vilken tid det gjordes. Jag har sedan, under det, min "Gilla"-ruta (den jag skapade som en personlig protest över hur "Gilla" på FB tagit över mitt liv)...

OCH

SEN kommer det en rad där det står en siffra (i det här fallet 0) + "kommentarer":






När du klickar på "kommentarer" öppnas en ny sida där du högst upp ser vilket inlägg kommentarerna gäller. Till vänster ser du de kommentarer som redan skrivits och till höger finns området där du själv skriver:

Under "Lämna din kommentar" finns den ruta där du skriver själva kommentaren - klicka inuti den en gång så att markören börjar blinka - NU kan du börja skriva.

Om du vill kan du formatera texten du skriver med html-taggar - dvs. om du till exempel vill skriva ett ord i fet stil skriver du < B >före ordet, sedan skriver du ordet som vanligt och därefter avslutar du den feta stilen med < /B>. (Det ska inte finnas mellanslag - de har jag lagt dit nu bara för att det inte ska bli fet stil på MIN text).

När din kommentar är klar måste du ange hur den ska publiceras.

Du har fyra alternativ att välja mellan:

1. Det första (Google konto) är om du har ett konto hos just Google.

2. Det andra (Open ID) är alternativet du ska använda om du har ett Open-Id. (Ett digitalt id-kort som gör att du bara behöver komma ihåg ett enda lösenord med vilket du loggar in på alla dina sidor).

3. Tredje alternativet är om du bara vill underteckna kommentaren med ditt namn eller namn + egen webbadress...

OCH

4. Det fjärde och sista alternativet (Anonym) kryssar du i om du inte vill lämna ditt namn överhuvudtaget utan föredrar att kommentera anonymt.

Sedan är det klart - bara att välja "Publicera din kommentar"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar