18 augusti 2011

Studera mera


Jag gjorde det!

Jag sökte en av restplatserna i Vasa...

OCH

Igår åkte jag dit på inträdesförhör/urvalsprov!

När jag ÄNTLIGEN kom fram (efter många tvärnitar, *
men för hel*ete - DÄR skulle jag ju svänga
* och u-svängar) blev jag förvånad över hur stort allt var - det fanns ju byggnader ÖVERALLT och själva infokartan vid vägkanten gav mig ingen större hjälp (jag + kartor = katastrof)...

FAST

Sen som jag var efter alla felkörningar var det bara att ställa in siktet på ett av husen, parkera bilen och rusa in...

Jag var så där passligt i panik att jag inte hann bli nervös - att sätta sig ner och göra första mattetestet på gud vet hur länge samt skriva en uppsats var rena rama avkopplingen efter DEN pärsen...

OCH

När de var klara och jag kollade telefonen bara för att upptäcka att jag hade massor med missade samtal från både dagistant och familj - att "Lilla damen" var sjuk och måste hämtas hem...

JA

Det fick bort tankarna på den kommande intervjun...



Den tog jag som den kom!
Tydligen hjälpte det...

FÖR

Jag slapp in - på måndag sätter jag mig på skolbänken IGEN en gång - den här gången med målet inställt på närvårdare!

Vi får se hur det går...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar