10 augusti 2011

Gillar *gilla* eller *gillar* ej?


I tidernas begynnelse gillade jag inte Facebook...


OCH

Inte gillar jag det nu heller...

MEN

Beroende av sk*tet blev jag vare sig jag gillade det eller ej! Det har liksom blivit en livsstil det här med att hålla kontakt via FB - man måste ju "
hänga med". Det räcker dessutom inte med att bara ha koll på sina medmänniskor - man bör ha koll på programmet också...

FAST

När JAG försöker mig på DET
- ja då går det v e r k l i g e n på tok...

SOM

Till exempel den gången jag gladeligen skapade en massa grupper i vilka jag plockade in lite folk på måfå bara för att inse att ingenting fungerade så som
jag tyckte att det borde fungera och då raderade grupperna...

NÅJA

Jag TRODDE jag raderade grupperna - i själva verket tog jag bort personerna i grupperna från min vänlista -
grupperna blev däremot kvar! HUR lyckas man med det? Va?

OCH

När någon delat med sig av "
Dagens horoskop", "Vad säger spåkulan" eller annat jag inte önskat se i min logg har jag flera gånger lyckats välja "Dölj inlägg från denna person" istället för "Dölj blabla från denna applikation" så att jag ALDRIG får se dessa personers statusrader - om jag inte går in på deras sidor då och kollar DÄR...

VILKET

Jag naturligtvis inte gör eftersom jag, för det mesta, använder FB med min 1800-tals telefon och det då är ett rent helvete att leta reda på vänner för att komma åt deras sidor OM jag inte raderat dem då i min enfaldiga iver att FÖRSTÅ!

FAST

(Och NU kommer vi dit jag strävat hela tiden)

Det värsta av allt med hela FB-grejen måste väl ändå vara
*GILLA*
!?!

Inte nog med att det är superenkelt att bara *gilla* nåt lite här och där på Facebook istället för att skriva in en PERSONLIG kommentar, nej nej, nuförtiden kommer jag på mig själv med att svara på sms med ett enkelt *Gilla* och läser jag ett blogginlägg jag verkligen GILLAR söker jag automatiskt efter *Gilla-alternativet* - när jag inte hittar det får det vara, JÄTTEBRA skrivet men ja, det var det...



När jag idag upptäckte att man kan ha just *GILLA* i slutet av varje blogginlägg var det en självklar sak - DET ska jag ha! Inte för att jag förväntar mig att folk ska gilla det jag skriver utan som en liten personlig protest mot att ett enkelt litet ord tagit över mitt liv...

*Gilla*

Jag gillar inte det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar