19 augusti 2011

Fynda ja na?


Jaha, nu har man upplevt Juthbackamarknaden då...

OCH

Jag måste erkänna att jag förstår varför folk vindar med ögonen i extas när den kommer på tal - den är ett fenomen - helt klart värd ett besök!

Dock rekommenderar jag inte att man tar med sig en 2 åring som ska köras runt i en sittkärra vars däck fått punktering.

På tal om sittkärra - när jag idag tog fram den från sin förvaring under trappan hade någon lat jä*la idiot tydligen städat trappan och SOPAT NER ALLT MELLAN TRAPPSTEGEN SÅ ATT KÄRRAN VAR DAMMIG, SMUTSIG OCH FULL AV SKIT! Tusen tack för det du vem du nu än är!

iallafall...

Att ta kärra med överhuvudtaget kanske inte är en bra ide´- det är så mycket folk att det är ett rent helvete att ta sig fram (speciellt när alla tycks tro att det är heeeelt ok att stanna och prata med sina bekanta i mitten av gångarna för att dra sina "A du fynda na" och "No eri grömti folk"...

FÖR

Det stämmer faktiskt - var och varannan drog just de där replikerna jag fick tips om...

OCH

Hade det inte varit så att jag, varje gång jag hörde dem, började skratta för mig själv hade jag varit fly förbannad innan jag kom hem - sånt där stör mig - stanna gärna och prata med bekanta men visa då lite hänsyn och stig åt sidan!

Annars tyckte jag att prisnivån på det mesta var lite väl hög - säkert kan man göra fynd men det gäller då närmast att man hittar något som man letat efter ett bra tag och är beredd att betala det pris som begärs...

FAST

Korven var billig och senapen god!

Nu har hela det här inlägget en negativ aura - man kan lätt få känslan av att jag var missnöjd med hela marknaden men så är det alltså inte - jag är förtjust!

Visst ÄR det en enda yrsel, otroliga mängder med människor som tvinnar på utan mål och mening (så många att det inte gick att ringa på hela kvällen - "nätet överbelastat" var det enda man fick när man prövade) m.m...

MEN

WOW - me like!

Om ja fynda na?

Nja, jag köpte faktiskt ett par knappt använda Peltonenskidor + stavar + skidskor åt lilla damen, en broderad "Välkommen"-tavla med rosor, en påse med kläder till prinsessan (+ en del leksaker som hon plockade åt sig själv), lakrits och en ROSA våg som förhoppningsvis förskönar verkligheten en liten smula...

MEN

Int na meir!

2 kommentarer:

  1. ..ja det är som vanligt då...när tanterna ( ja gubbarna också ) lämnar hemmet och intar stormarknader eller trottoarer och som nu utemarknader...de stannar i flock och tjatar och kan inte förflytta sig till sidan. Nog om detta: Kul att det var "nästan" roligt då. Förstår att du åt mycket korv eftersom dottern sålde ....

    SvaraRadera
  2. Nja, vi hittade henne inte förrän hon slutade så det blev korv från en punkt där de hade kylda drycker efter ett tips från henne!

    SvaraRadera