12 augusti 2011

Kärlekslås


Det ska börjas med kärlekslås i Nykarleby...


OCH

Nu menar jag inte kyskhetsbälten (vilket, helt ärligt, var det första JAG tänkte på när jag läste det) utan gullegulltjafs - par som graverar in sina namn på ett hänglås vilket de sedan på något konstigt vänster knipsar fast i bron...

FÖR

Att sedan vända ryggen mot vattnet och kasta i nyckeln - TADAAAA så är de tillsammans för evigt...

ELLER

Åtminstone tills den ena av dem får så förba**at i nerverna på den andra att han eller hon desperat dyker i för att hitta nyckeln igen!

På tal om DET - vad har hänt med vattnet i ån? Hur har det blivit så där smutsbrunt som det var idag? Man ska vara DUKTIGT trött på nån om man dyker i DET vattnet när det ser ut som det gjorde idag!

Kanske stans avloppssystem har fått en läcka?

Var var jag nu igen då?

Kärlekslås ja...

Vad händer sen när Gösta och Berit har kommit in i stadiet att de spyr varje gång de ser den andra och dyker i för att hitta nyckeln...

MEN

Istället för sin egen plockar upp Börjes och Lisas?

AJAJAJ!



Jag är lite skeptisk till det där...

OCH

Det att jag inte har någon vars namn jag kunde gravera in mitt namn tillsammans med på ett hänglås har väl inte ett dugg med saken att göra - HALLÅ, jag har ju tre hela dagar på mig att hitta någon. Dessutom känner jag mig själv - i mitt fall skulle det löna sig att skaffa ett hänglås av den typen man hänger på ungarnas dagböcker eller göra en bunt med reservnycklar innan man satte igång med gullegullandet. Att skriva in namnen med vattenlöslig tusch vore också en bra ide´...

Kärlekslås...
Förbaskat löjligt...

FAST

Ganska gulligt ändå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar