02 juli 2007

UTMANING - TRE SAKER

Jag har blivit utmanad av Think Twice och naturligtvis antar jag utmaningen! :)

Tre saker jag inte förstår mig på: 

1.
Tvätt! Det går inte hem! Hur svårt kan det egentligen vara att plocka ihop ett byklass, stoppa ner det i maskinen, köra ett program, plocka upp den rena tvätten, hänga upp den, vänta tills den är torr och sedan ta in den? Teoretiskt har jag allt på klart men praktiskt funkar det helt enkelt inte!  


2.
Bilen och alla grejer som finns inuti den. Man tankar den - bensinen rinner i en bytta men sedan då? Hur vet oljan var den ska cirkulera och smörja? Å kylarvätskan - varför finns det olika färger av den? Hur kan varvtalsmätaren fungera så där? Vilka proppar hör vart? Varför lyssnar folk aldrig på sina bilar och växlar när de säger att det är dags utan kör med fel växel?

3.
Hur mina bankkonton ALLTID slarvar bort mina pengar? Vart tar de vägen? In kommer det regelbundet en viss summa pengar men UT går det alltid MER? Varför?  

Tre saker som finns på mitt skrivbord: 

1.
Datorn - silvrig liten sak som för en massa oljud!
 
2.

Musen - en stackare som är översållad med klistermärken. Dottern snodde min metallicröda och gav mig sin istället.

3.

Två böcker UNDER datorn annars stärvar den av utmattning. Vilken klåpare var det egentligen som designade den här modellen? Har man den platt på bordet orkar inte fläktarna kyla av den ordentligt och POFF så dör den. Tror inte att den personen jobbar för företaget mera - förmodligen var det en praktikant!  

Tre saker jag gör just nu: 

1.
Funderar febrilt på vad jag ska svara - första intrycket var JAMEN DET HÄR VAR KUL - nu inser jag däremot ännu en gång att INGET är lätt här i livet! :) 


2.
Undrar om jag borde gå ut och röka innan jag fortsätter? Jo, det ska jag nog. Vänta - gå ingenstans - jag kommer strax tillbaka! 

Det var det - nu fortsätter jag! 

3.
Fortsätter att fundera på vad jag ska svara. Vad är klockan? Borde kanske åka och ragga dörrar? BILLIGT - utan bonus! Så där är det när man sover till halv ett - sen är man grinig över att dagen bara flyger iväg och butikerna stänger för snabbt.

Tre saker jag vill göra innan jag dör: 

1.
Lära mig vara lycklig och nöjd med det jag har! Ta vara på nuet och inte planera vad jag ska göra SEDAN när jag har tid. 

2.
Resa tillsammans med mina barn - se pyramiderna, besöka museum i London, traska på Irlands hedar och lyssna på deras berättelser därifrån, snoka i spökslott i Skottland och mata Loch Ness-monstret. Hälsa på i Vatikanen, göra ett besök i Draculas borg i Transylvanien eller är det Rumänien? Åka lite karusell på Disney World, bygga Lego på Legoland - åka bil genom lejonflockar på Kolmården. Bland annat...

3.
Följa med när mina barn växer upp - finnas där för dem och  vara där när de, i sin tur, får egna barn.   

Tre saker jag kan: 

1.
Prata - konstant mundiarre´! Utom på morgnarna förstås - jag förstår mig inte på folk som vill vara sociala på morgonen. URK! Konstiga varelser! 

2.
Vara glömsk och tankspridd - har bland annat nästan aldrig koll på vilken dag det är i veckan. Ibland glömmer jag vilken månad det är - kan ha för mig att det är januari tills jag ser ut genom fönstret och upptäcker att det nog inte KAN vara januari eftersom gräsmattan är grön?  

3.
Tänka positivt - inte ge efter när allt känns tungt utan istället gripa tag i någon pytteliten ljusglimt och  med hjälp av den dra mig upp ur mörkret. (Peppar peppar - det där får jag säkert äta upp) 

Tre saker jag inte kan: 

1.
TVÄTTA! 

2.

Förstå hur en liten liten LITEN katt kan skita enorma lass som dessutom luktar så där förskräckligt illa!


3. 

Glömma oförrätter. Sårar någon mig eller någon jag älskar glömmer jag det ALDRIG!

Tre saker jag tycker du ska lyssna på: 

1.
Barnen! Där gör jag tyvärr ofta fel - tar mig inte tid att lyssna på vad de har att säga men det BORDE vi - genom att lyssna på det de har att berätta så hjälper vi dem att inse att de är VIKTIGA och det de har på hjärtat är viktigt för oss. 

2.
Intuitionen! Det sägs att det endast är kvinnan som har den men jag tror att ALLA har den bara de släpper fram den och när man väl lärt sig att lyssna på den märker man att den ytterst sällan har fel. 

3.
Dina medmänniskor. 

ÅHÅ - värst vad jag leker besserwisser idag då!

Tre saker jag skulle vilja lära mig: 

1.
TVÄTTA!

2. 

Slappna av och ta vara på nuet!


3.

Programmering - så att jag även i framtiden kunde sitta hemma och jobba utan att behöva stiga upp skittidigt varje morgon och vara så där äckligt trevligt social.

 

Tre favoriträtter:


1.
KÖTT - helst stekt! 

2.
Grillat - gärna spett gjorda av kött (naturligtvis), korv, bacon, paprika, gurka, nypotatis och svamp FAST då ska jag INTE ha grillat dem själv för då är de oätliga - helst ska de grillas av ungarnas pappa! 

3.
Min favoritsvågers mat - ingen skillnad VAD han gör så smakar det gudomligt MEN jag vill nog inte ha hans tester med rått älgkött eller mixtrande med fårkött. Hör du det?!? Jag VET NOG att det är får trots att du försöker lura mig med kryddor och annat fuffens! HA!    

Nu utmanar jag, i min tur, DIG! :)

Hoppas ni har en jättefin dag - nu måste jag ta paus och söka dörrar innan alla butiker stänger. Varför finns det inte specialöppettider för nattmänniskor? DUMT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar