15 juli 2007

DINODÅRE

Jag måste erkänna - jag är oerhört fascinerad av DINOSAURIER!

 

Så länge som jag kan komma ihåg har jag varit intresserad av dem - när jag fick dottern läste jag dino-böcker för henne när hon var liten - vid två års ålder kunde hon nämna de flesta vid deras latinska namn...

Snacka om att förstöra sitt barn!

 

MEN

 

Hon verkar klara sig riktigt bra ändå TROTS sina arvsanlag!

 

IALLAFALL

 

När jag senast besökte biblioteket hittade jag inga böcker jag ville läsa - antingen var de utlånade eller så hade jag läst alla av intresse. I misstag fick jag däremot syn på Michaels Crichtons "Jurassic Park" och tänkte att - "Nåja, jag kan väl läsa den IGEN då i brist på annat".

 

Väl hemma lade jag den på hyllan och där fick den vara tills jag såg den igen på torsdagskväll.

 

När jag väl började läsa föstod jag att jag faktiskt aldrig läst den tidigare - jag har bara TROTT att jag läst den eftersom jag sett själva filmen hur många gånger som helst!

 


Jag slukade boken - från början till slut! 

När jag läst klart och förundrat mig över alla underbara detaljer var det dags för FILM! Igår satt hela familjen bänkade i soffan med bullar, Oboy och chips och såg de första två filmerna i triologin - Jurassic Park och The lost world. Idag är det dags för film nummer tre - med gott samvete - det regnar nämligen där ute. Bullarna och chipsen är (konstigt nog) slut så det får väl bli någon paj med vaniljsås den här gången istället. 

OCH 

Nu har jag dessutom gjort en ny upptäckt - författaren har inte BARA skrivit Jurassic Park - han har även skrivit The lost world som också den finns på biblioteket!  


HUR har jag kunnat missa DET?

 

Jag hoppas ni alla har en jättefin helg - KRAM! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar