28 juli 2007

HEMMA IGEN

HAHA - jag är HEMMA!!!!

Det är bara att inse fakta - jag håller tydligen på att förvandlas till en torr, inbiten GAMMALPIGA - en  som helst sitter ensam hemma tillsammans med det som är hemvant och kärt. För mycket folk och att bo hos andra passar mig inte mer...

Resan hem gick ganska bra - betydligt bättre än väntat om jag säger så - förklaringen till varför jag trodde det skulle gå åt helvete kommer lite senare i ett annat inlägg.  

Väl hemma skulle alla väskor och kassar in - huset var i STORT behov av att städas så när allt var inkånkat var det bara att plocka bort alla grejer som var där de INTE skulle vara, dammsuga, torka golv och torka damm.  

SEDAN slappnade jag av! 

Orsaken till den avbrutna semestern var följande: 

Dagen efter jag kört upp hamnade blev min husvakt akut sjuk och inlagd på sjukhus - hon var väldigt, VÄLDIGT sjuk - för tillfället är hon någorlunda ok men ännu inte bra. Hennes föräldrar sade att de kan komma hit varje dag och se efter djuren men jag tyckte synd om hunden så jag ringde till en annan familj och frågade om DE istället kunde ta hunden till sig och jo - det gick bra. Glad över lösningen ringde jag då till barnens pappa och frågade om han varje dag kunde stanna vid oss varje gång han körde till och från jobbet och se efter katterna - och jo - det gick också bra.  

SÅ 

Jag ringde till min husvakts föräldrar och berättade att de inte behövde bekymra sig för det - problemet var löst. 

Ett dygn senare ringer barnens pappa och rapporterar att han nu varit hem till oss och sett efter djuren - av misstag hade toadörren varit stängd så katterna hade inte kommit åt sandlådan - de hade istället gjort sina behov lite här och där...

MEN 

Det hade han nu städat upp så det var inga problem! 

FAST 

Hunden var ju hemma - skulle inte den vara borta?

 

Jag ringde familjen som skulle hämta henne - hade de ångrat sig och bara varit hem till mig och släppt ut henne nu och då?

 

 

Kom det fram att de hade GLÖMT BORT hunden - helt och hållet - DERAS hundar var sjuka - fullständig diarre - eftersom de inte kunnat sova på grund av att hundarna hela tiden måste ut hade de varit så trötta och tankspridda att de totalt glömt bort att de skulle hämta henne.

SÅ 

Jag sade att de INTE skulle hämta min hund - om deras hundar drabbats av magsjukan och smittat varandra och MIN hund kom dit skulle hon också bli sjuk och DET ville jag inte...

Nu var det onsdagkväll - jag hjälpte just då min svägerska att möblera om och städa inför dopet. På torsdagkväll skulle dopet hållas och jag borde baka tårtor på dagen - kunde ungarnas pappa åka och se efter djuren tills jag kom hem - jag kunde kanske starta direkt efter dopet eller senast på fredagen? 

JODÅ! 

DÄR har ni orsaken till att semestern blev avbruten! 

Nåja, nu är vi iallafall hemma så slut gnällt om det! Visst stör det att jag inte hann träffa någon där uppe - jag skulle ju bland annat träffa KEKA för första gången på länge och se deras nya hem, jag skulle träffa KIIKA och se DERAS nya hem, åka hem till min mormor istället för att bara träffa henne på dopet och mycket, mycket mer... 

MEN 

Det får bli en annan gång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar