04 juli 2007

BEVIS, INBJUDNING & FÖRFRÅGAN

Jag har så gullig släkt, vänner och bekanta - för att inte tala om EX - nu menar jag inte ALLA ex....eller alla och alla...det låter ju som om det kryllar av såna...ÄH...nu tappade jag ju bort mig IGEN!


JO


Efter gårdagens inlägg har jag fått kommentarer, mail och sms av dem där de påpekat att det jag skrev inte stämmer. Gulligt va!?!

MEN

För att NI ska få ett hum om vad jag pratar om och VEM jag är så ska jag göra något som jag ALDRIG trodde jag skulle göra - nämligen sätta in en liten bild! Haha, M - DET trodde nog du inte heller att jag skulle göra eller hur? :)

image114

VERKLIGEN SYND att bilden är tagen med min billiga telefon (som har minimalt med pixlar) på långt avstånd och rätt in i en spegel - till på köpet blev det ju bilden suddig och i misstag förminskade jag den alldeles för mycket...voi voi hur kunde det bli så? Hehe!

För att visa mina ladugårdsdörrar försökte jag ta en bild bakifrån men det slutade med ett förskräckligt sendrag i midjan och spärr i nacken så DET projektet övergav jag ganska snabbt!

IALLAFALL

På lördag fyller jag år!


Jajamensan - sakta men säkert klättrar jag uppåt och snart når jag min efterlängtade 40-årsgräns. I och för sig blir jag ju bara 36 den här gången men vaddå? Det går ju iallafall framåt!

Om ni har vägarna förbi är ni hjärtligt välkomna (men inte före typ 15.00 eller så - kommer ni före får ni faktiskt skylla er själva!).

Nu har jag däremot ett problem!


Vad ska jag bjuda på?


Naturligtvis blir det marängtårta OCH banankaka men vad mer? Något saltigt! Vad?


Förra året hade jag svamp-, och köttfärspaj tillsammans med sallad och det gick åt som smör i solen tills någon gjorde misstaget att fråga VILKEN sort av svamp jag hade i den.

Trattkantareller, svarade jag!

Då undrade de om jag plockat dem själv?

Klart det, svarade jag, de är ju skitenkla att känna igen - det finns ju inga andra som är röda med vita prickar!

Efter det var det marängtårtans tur att gå åt som smör i solen!



Svamppaj är kanske inte någon direkt hit här i år men det är bara bra eftersom det inte ploppade upp några svampar förra året. Jag hoppas verkligen att det blir ett bra svampår i år istället för mitt lager av trattkantareller har sinat - jag behöver MER!

Jag lutar åt smörgåstårta - DET skulle vara gott!


FAST


Jag har aldrig gjort någon själv - bara ätit upp alla andras!


DÄRFÖR...


...behöver jag er hjälp - har ni recept på en smörgåstårta som är enkel att göra men som ändå är god?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar