03 juli 2007

MERA SÅNT BARA!

NÅJAAAA!

 

Nu blir det väl ramaskri i världen -  Nordkorea sätter regler på hur man ska klippa sig och vad man ska ha på sig!

 
Jag tycker det är hur bra som helst! 

MERA SÅNT BARA! 

När jag går till frissan har jag alltid någon exceptionellt snygg bild i skallen på hur jag skulle vilja se ut - att Halle Berrys snaggfrisyr som HON passar skitbra i inte passar mig - DET har jag däremot inte en tanke på!

NÄNÄ
 
Så där kommer jag också att se ut när det är klart tänker jag enfaldigt glad och dansar in på frisörsalongen. 

Under tiden jag blir klippt sitter jag med kisande ögon och glor i spegeln: 

Vad håller människan PÅ med?


När allt är klart lyser sexiga Nette a la Berry med sin frånvaro - ut kommer istället Börje eller Håkan! 

Vad lär jag mig av det? 

INGENTING! 

FÖR 

Nästa gång jag ska klippa mig envisas jag med att bli klippt som Halle Berry IGEN - jag menar, någongång MÅSTE ju frissan lyckas eller hur?  

Samma sak med kläder - det här med stil glömdes tydligen bort när en del av min pappa och en del av min mamma smälte ihop.  

- Jäklar, sa delen med svans, jag glömde ett par grejer på trappan. Kan du öppna så jag kan ta in dem?  

- Shit happens, sa ägget, förmodligen var det ändå bara tvätt-, och stilgenenerna! Vad ska hon med dem till? Hon kommer ju ändå inte att ha alla hemma! 

Å så blev jag UTAN! 

När andra klär sig ursnyggt  och verkar passa i vilka paltor som helst så envisas jag med att komma hem med sånt som t.ex. får min rumpa att förknippas med ladugårdsdörrar... 

MEN 

Jag ska väl inte gnälla - det KUNDE ju vara värre - än så länge har iallafall ingen traktor försökt köra in och tro mig -  DET är jag tacksam för! 

Vad jag försöker komma fram till är att jag nog skulle passa där! 

DÄR i Nordkorea! 

Jag BEHÖVER någon som säger åt mig hur jag ska klippa mig och hur jag ska vara klädd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar