31 juli 2007

TISDAGSTEMA - STÖKIGT

Tisdagens tema är STÖKIGT!

 

Det första som slog mig var min källare - stökigt är en kraftig underdrift om man ska beskriva den oreda som finns DÄR - på med skor och ner för att fotografera...

 

MEN

 

Jag kan tyvärr inte sätta ut fotografier av min källare - satte jag ut DEN till allmän beskådning skulle jag vara tvungen att sluta blogga - jag skulle skämmas för mycket för att någonsin logga in igen...

 

 

Det blir istället det här:


image142

Det är ett helsike varje gång någon telefon behöver laddas - jag tar ALLTID fel sladd och svär när jag, en timme senare, upptäcker mitt misstag. Jag HAR rett ut härvan - gång på gång - MEN det tar max tre dagar innan den i samma skick igen! FJÄRRKONTROLLERNA tar bort halva nöjet med att se på tv och film - det är JÄMT fel kontroll - DESSUTOM har jag kopplat något fel så när ljudet ska höjas eller sänkas måste jag använda MINST två av fyra kontroller för att få det att funka. VERKTYGSLÅDAN städar jag en gång i månaden men det hjälper inte - även här tar det max tre dagar innan allt är ett enda kaos igen. 

Detta inläggs förord: FÖR ALL DEL
Det här är en fras som används för att förringa (även detta förord kommer att förklaras senare) en insats samt för att få användaren av frasen att verka ödmjuk (som i SIN tur är en DYGD). Om du, till exempel, just har räddat livet på en människa och denne tackar dig säger du "för all del" ÄVEN om du EGENTLIGEN tycker att personen ifråga MINST borde slänga sig ner på sina bara knän, kyssa dina fötter och ge dig en miljon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar