12 juli 2007

UTMANING - TRE SAKER

Rospinglan (Annelie) har gett mig och alla andra läsare en utmaning. Den går ut på att man ska nämna TRE saker i sitt hem som betyder mycket för en - det får INTE vara levande varelser.



Detta var inte enkelt - jag är en hårt drabbad materialist. Naturligtvis är jag beroende av alla tekniska prylar - utan dem skulle jag bli galen...

MEN

Annars, om jag inte räknar med dem och fuskar lite, d.v.s. samlar ihop allt i olika kategorier blir listan så här:

1.
Husets detaljer - de som gjorde att jag förälskade mig i det vid första ögonkastet. Handblåsta glas i alla fönster, trägolv i hela nedre våningen och dessa underbara kakelugnar för att inte tala om den söta vedspisen!

2.
Bokhyllorna med alla böcker!!!!!
Vill ha fler!

3.
Tavlorna! Till exempel den jag har i köket som min vän målat och den abstrakta grejen i matrummet - den som ingen köpte på loppisen men som jag GENAST visste att jag ville ha!

Utmaningen är frivillig - antar du den så meddela mig gärna så jag får se vad du väljer! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar