25 juli 2007

LÅT KRÄKEN GNIDA PÅ KANTEN!

Mitt i natten - vem sover?

 

Varje gång jag hälsar på kära mamma plöjer jag genom hennes lager av AMELIA! Jag GILLAR den tidningen - på riktigt!

 

I den hittar man intressanta saker - tror inte det finns ETT ENDA exemplar där det INTE funnits något som tilltalat mig!

 

SOM

 

Den gången de publicerade bilder på hur kvinnor ser ut mellan benen - flera sidor med fotografier på den ena designen efter den andra. I hela mitt liv hade jag varit 100 på att jag var annorlunda - udda - konstig - SÅ DÄR såg väl INGEN annan ut?

 

TILLS

 

Jag köpte just DEN tidningen och insåg att jag då, TOTALT I ONÖDAN, spenderat 34 år på att bekymra mig för något som ALLA hade! Jag var som alla andra - i alla fall DÄR!

 

MEN

 

Såna privata saker ska jag verkligen inte ta upp i bloggen - vissa saker bör man vara tyst om...

 

 

Nu tar jag upp något annat istället!

 

I det nummer jag just läst (16 - 2001) handlade det om HIV-smittade kvinnor i södra Afrika.

 

Läsningen gjorde mig nedstämd!

 

Nu är det ju, i och för sig, sex år sedan den här artikeln skrevs och jag ber till högre makter om att deras situation har förbättrats men på sätt och vis är jag SKEPTISK.

 

Varför ska det vara så där?

 

Varför ska kvinnor och barn behöva lida för att deras män och fäder inte klarar sig UTAN ett halvår - varför ska de ha rätt att regelbundet besöka prostituerade och släpa hem HIV till familjen!

 

Jag förstår de prostituerade kvinnorna - det är ju deras levebröd MEN varför erbjuda torrt sex?

 

Vet ni vad det är?

 

Det är när kvinnorna torkar ut sina slemhinnorna med örter för att mannen ska få det skönare - VISST - HAN kanske får det bättre men det får ju knappast HON. Det innebär högre taxa men akta dig vilka skavsår hon måste få OCH dessutom ökar riskerna för HIV-smitta markant!

 

NÄ!

 

Jag blir så ARG!

 

VEM bryr sig om asen får det skönare eller inte - har de varit utan tillräckligt länge tar de emot vad som helst...

 

Låt kräken gnida på kanten!

 

Annars är här ganska lugnt om man inte räknar med alla shoppingrundor som MÅSTE göras när man en gång har massvis med butiker inom räckhåll, ATT dagarna är en enda röra med släkt och vänner, ATT man stressar över att man MÅSTE hinna träffa alla innan man åker hem, ATT det kört ihop sig en hel del med hushållet HEMMA vilket i sin tur innebär att man oroar sig för DET, ATT det är dop på torsdag och jag inte har något att ta på mig, ATT det borde bakas mängder av kakor och annat gott till dopet, ATT vi borde hinna till stranden och bada, ATT de kör Harry Potters senaste här på bio ATT ungarna upptäckte det ATT vi borde hinna plocka in lite biobesök mellan varven...osv...

 

FAST

 

Det är trevligt med semester! :)

 

Kram från pirrfian!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar