30 juli 2007

BUSVÄDER PÅ G

Tror ni jag får något gjort?

NÄNÄ - jag går bloggrunda och skummar nyheter...

Detta blir tydligen kvällens väder:

Meteorologiska institutet varnar för häftiga regn och hårda vindar i södra och västra Finland från i kväll. Ett djupt lågtryck rör sig från sydkusten mot nordväst natten mellan måndagen och tisdagen. Lokalt kan det regna över 30 mm på ett dygn och den hårda vinden kan orsaka skador i landets södra och västra del. Mest kommer det att regna söder om linjen Åbo- Björneborg- Tammerfors- Jyväskylä- Villmanstrand, uppger Meteorologiska institutet.

OJDÅ!

Dags att hämta in tvätten och plocka undan allt som är löst. Ska bli intressant att se om grannens plåttak blåser bort den HÄR gången - konstigt hur en bigbautabit kan klamra sig fast så där....vänta - jag ska gå ut och fota så får ni se!

Se här:

image141


Fattar ni vad jag menar?

Den BORDE ju dimpa ner, eller hur?



Var det dags för inläggets förord igen då - vilken IDIOTISK ide´DET var!

Detta inläggs ord: FÖRAKT
Ringakta. Man kan känna förakt för någon man inte respekterar. Om jag såg ett fyllo ligga på vägen med byxorna nere vid knävecken är jag rädd att jag förmodligen skulle förakta denna person!

DÄRFÖR

Borde jag EGENTLIGEN förakta mig själv - jag är tydligen inte tillräckligt fördomsfri och ödmjuk! Fördomsfrihet börjar även DET på "för" och kommer därför att tas upp lite senare MEN iallafall är det OCH ödmjukhet är en DYGD och bör därför näras!

MEN

Vad f*n?

Nu REGNAR det ju där ute - det skulle ju komma ikväll? Dags att hämta in tvätten - ha det bra! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar