10 juli 2007

TISDAGSTEMA - NOSTALGI

Tisdagens tema är NOSTALGI!


När jag såg det svor jag en kort radiramsa över att jag, lat som jag är, inte överfört alla
gamla fotografier till den här datorn...


MEN


Sedan fastnade min blick på BABYBÖCKERNA i bokhyllan!


DET är NOSTALGI!


 image123


Utdrag:


"Dottern satt tillsammans med oss vid köksbordet när vi drack kaffe. På bordet stod ett mjölkpaket. Hon tittade en stund på paketet och sade sedan: - Man kan mjölka en ko men man kan inte kaffa den!"

"En dag ropade hon på mig från hallen: - Mamma, mamma! Kom och titta - jag är ett rostat bröd!
Där satt hon mellan hyllorna i den omkullvälta skohyllan och log!"

"Jag älskade att skratta - jag skrattade glatt - mest åt storasyrran.
När jag var 1,5 år upptäckte jag att det var mycket roligare att hånskratta istället!"

"Vi satt i utfärdsbussen och diskuterade priser i mark och penni. 
- Nej nej, sade grabben, vet du inte vad pennis är?
JAG har en pennis för jag är pojke - pojkar har pennisar!"

GULLUNGAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar