09 maj 2007

SMS & LIMERICK


Idag påstod min telefon att sms-minnet var fullt? Här köper man en telefon med MEGAMYCKET minne så att man ska kunna spara alla roliga sms och så blir det ÄNDÅ fullt.

FÖR 

Ibland får man ju riktiga godingar och det är ju just DEM man vill ha kvar!

T.EX

Polisen har hittat ett kvinnolik med kaffebruna tänder, skrumplever, skitiga fötter, hängpattar och extremt slapp stjärt. Sms' a mig så jag vet att du lever. 
OCH

Jungfru Maria, villig och våtropade till Josef att - Nu är jag k*t!
Josef gav Maria ett saftigt pul
detta är grunden till att vi firar jul!
God Jul!


Lite småsnuskig julhälsning men småsnuskigt brukar ju alltid gå hem...

VILKET i sin tur (osökt) får mig att tänka på den limerick som FÖR EVIGT fastnat i mitt huvud!

När jag jobbade på Birka Princess hade vi Limerick-tävlingar - alla passagerare fick, om de ville, lämna in en limerick och så kunde de vinna något (förmodligen en kryssning eller något i den stilen). Jag minns inte en enda av alla dessa limerickar förutom EN - och det är just DEN jag tänker dela med mig av nu. 

Det var en tjej ifrån Lidan
som hade sån klåda i slidan.
Hon for som en raket
över ett taggtrådsstaket
med ett ben på vardera sidan! 

JÖSSES vad jag GILLAR den!

Har ni fått roliga sms / kan ni någon bra limerick?
Vilken? Vilka?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar