08 maj 2007

OROLIG HYSSEMAMMA

Jaha, så har även den här dagen tagit slut. Vi har haft vackert väder i stort sett hela tiden men mot kvällen kom det regn - jag antar att det var ni i Sverige som skickade hit det? 

Efter att ha spytt galla över pedofiler gick dagen mest åt att dammsuga, gå ut med hunden, diska, torka damm, ta ner en del av tvätten som FORTFARANDE  hängde ute, svara på mail, kolla kommentarer, besöka andras bloggar, själv ge kommentarer, mata katter och kaniner, gå ut med hunden, duscha, bli arg över att jag inte har några kläder TROTS att garderoben är full, förvånas över att jag faktiskt inte fick EN ENDA räkning idag, hämta barnen, handla, låna böcker på bibban, göra läxor tillsammans med barnen, laga mat, diska IGEN en gång (det skulle vara ganska behändigt med diskmaskin), gå ut med hunden, visa kattungar till gäster (nu är redan en av dem tingad), torktumla kläderna som jag INTE hann ta in innan det började regna, prata med barnen, prata i telefon, prata med svägerskan som hämtade min son (han ska sova över hos dem i två nätter), se på Ugly Betty (första gången - gullig tjej), gå ut med hunden, vika ihop de torra kläderna, dela ett paket Mövenpicks chokladglass med dottern (vi mår båda VÄLDIGT illa efter det frosseriet), uppdatera ett par hemsidor och nu då skriva ett inlägg innan vi går och lägger oss. 

Idag har jag inte satt någon tid alls på att studera - har inte kunnat koncentrera mig och då är det lika bra att låta bli - DET har jag lärt mig. Annars hade jag stoppat in lite sånt mellan varven också. 

Å så undrar folk vad man GÖR hela dagarna när man är hemma? 

Imorgon är det datorfri dag - min dotter ska opereras. Även om det "bara" är ett litet ingrepp så är jag naturligtvis OROLIG men det vill jag inte låtsas om inför henne FÖRE operationen - vill inte göra henne orolig också. Eftersom hon läser allt jag skriver har jag med flit väntat tills hon lagt sig  innan jag skriver detta.  

(Hej Sanna - din mamma ÄR en hyssemamma som OROAR sig - det bara ÄR så! :)

 

 

Jag önskar er nu en riktigt GOD NATT samtidigt som jag säger GOD MORGON och hoppas att er morgondag blir en RIKTIGT bra dag!


Vi "ses", peppar peppar, i övermorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar