02 maj 2007

DET HÄR - DET blir DYRT!

Planerar semester!


Jag har, i flera år nu, velat åka till KOLMÅRDEN! Varje vår kommer jag på att jag vill ABSOLUT se alla tigrar, lejon, elefanter och noshörningar! Jag VILL åka mellan giraffernas ben i safariparken. Tänk vilken UPPLEVELSE både för mig OCH barnen att se alla de här djuren! Vi MÅSTE åka till Kolmården! 

Varje vår, samma sjuka - nu blir det snart sommar och I ÅR ska vi BANNE MIG besöka  Kolmården.  

MEN 

När jag suttit och planerat i ett par timmar om hur vi tar båten över, bor på hotell, skaffar inträdesbiljetter till djurparken, kanske sover över där och besöker parken två dagar istället för en, tar en sväng till Enköping för att se var mamma bott, besöker Gröna Lund och sedan adderat in all mat och annat som hör till så inser jag att DET HÄR - DET blir DYRT! 

SÅ dyrt att... 

Om jag då sätter till lite kan vi ju istället lika gärna åka ner till GÖTEBORG så ungarna får se DEN stan och uppleva LISEBERG! Då kunde vi ju faktiskt på samma gång åka ett varv till Halmstad så de får se var deras mamma växte upp! Hälsa på släkten, mammas gamla kompisar och allt det där. Så sätter jag igång IGEN och räknar ut hur mycket DET skulle bli att kosta och så inser jag att DET HÄR - DET blir DYRT! 

SÅ dyrt att... 

Om jag då sätter till lite kan vi ju lika gärna åka till Legoland för DIT vill ju verkligen ungarna! Så sätter jag igång IGEN och räknar ut hur mycket DET skulle bli att kosta och så inser jag att DET HÄR - DET blir DYRT! 

SÅ dyrt att...

JA, ni fattar vinken va?


Mina ungar har minsann åkt karuseller på Disneyland i Paris men fan heller att de fått se någon elefant på Kolmården!

Dit jag varje år FRÅN BÖRJAN bestämt att vi ska åka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar