30 juni 2007

SKITALEJDON!

En stor nackdel med att renovera och greja är att det hela tiden kommer NYA saker man borde göra!

Som nu - igår målade jag om hela köket - alla fettfläckar som strittat runt spisen för de tidigare ägarna och etsat sig in i väggen (precis som om det aldrig gör det för mig då) är nu borta - rena, fina väggar - inga lappningar eller bortrivna bitar av tapet så långt ögat kan nå...

MEN

Nu stör jag ju mig istället på att dörr-, och golvlisterna borde målas om för att inte tala om att jag borde banka fast taklister på de ställen de fattas. När allt annat var halvsjaskigt gick det an - nu skriker det i mina ögon.



När jag idag körde sonen till en kompis tog jag ett varv via byn - det skulle inhandlas listfärg och taklister. 

FAST

Väl i byn hade jag som man säger här : SKITALEJDON!

FAN!

JAG ORKAR INTE!

Nu skiter jag i det här ett par dagar - istället tänker jag göra NADA!

Nu ska jag kolla vad ni sysslar med, sedan stänga datorn, ta mig i kragen och tvätta lite (börjar bli så där småfuttigt på klädfronten) och sedan kanske ta ett FILMMARATON? 

Säkert hittar jag på något oseriöst!

Borde inte vara så svårt! 

Önskar er en riktigt härlig helg! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar