23 juni 2007

VÅRA BEHOV

Jag känner BEHOV

Behov av: 

En sömmerska
som tar hand om hela soffprojektet - syr nya överdrag till alla kuddar så att resultatet blir SNYGGT och inte konstigt som MITT resultat förmodligen blir. 

En snickare
som skulle bygga om uppe på vinden. Jag vet precis hur jag vill ha det men jag kan inte göra det själv. Det behövs tilläggsväggar och dörrar + karmar. För att ljus från rummen ska komma ut i trappan bör en del av väggarna bestå av glastegel. Glastegel finns, dörrar skall skaffas men snickare fattas! 

När han eller hon är klar skulle det vara fint om trappan kunde åtgärdas så att den blir fin OCH så skulle det behövas nya mellanväggar i källaren! 

Klinker
gjorda av sjösten! Det finns tydligen inte här? När jag frågat i butikerna har de aldrig ens hört talat om fenomenet? 


En kakelläggare
som skulle lägga sjöstensklinker på bastugolvet. När han ändå håller på skulle han gärna få klinkra (hehe) golvet i resten av källaren också och varför inte fixa om i badrummet på samma gång? Så att vattnet faktiskt rann ner i avloppet istället för att samlas i en pöl mitt på golvet?

 

En trädgårdsmästare som skulle leta reda på bästa platsen i trädgården för jordgubbs-, och potatisland och sedan gräva upp och greja. 
 

En bilmekaniker som kunde ta sig en liten dust med min bil - pilla lite med den - få den att må bra och sedan tvätta och vaxa den.

En rensare som kunde ta itu med katastrofen nere i källaren - gå igenom alla lådor, säckar och skåp - slänga och sortera. En rensare som inte är rädd för spindlar!

En tvätterska
som skulle hjälpa mig att få allt tvättat - torkat och INHÄMTAD när det är torrt.   

En grillmästare
som kunde visa mig hur man rent PRAKTISKT gör när man grillar. 

Nu kommer jag inte på mer? 

JO 

Det skulle nog inte vara så illa med en sponsor heller - en som kunde tänka sig att betala för allt det här?

DET är mina behov!
 
Vad känner ni behov av?

:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar