27 juni 2007

LUSTEN ÄR TILLBAKA!

Igår, precis när jag hade tänkt börja med min tavla (i ordets alla bemärkelser) ringde telefonen.

Det var min favoritsvåger.
- Är du hemma - jag tänkte komma dit och fixa dina fönsterlister!

JÖSSES vad jag GILLAR den karln!

En dryg timme senare surrade cirkelsågen ute på gården och VIPS så var mina fönsterlister i vardagsrummet uppe.

Jag är mållös - har inte tillräckligt med ordförråd i mitt arma huvud för att kunna beskriva den tacksamhet jag känner.

FÖR

Så fort listerna var uppe fick jag ENERGI!

Svågern hann knappt sätta sig i bilen innan målarburken var framme och jag satte igång med mitt klottande med ETT LEENDE på läpparna.

När jag målar så sjunger jag - alltid samma sång:

Jag ska måååååla heeeeela väääääärlden lilla maaaaammmmmaaaaaa, jag ska mååååla heeela vääääärlden guuuuul och blååååååååå!

Klingande falskt!

Om och om igen!

När listerna var klara fortsatte jag med att måla lite möbler - sedan tog färgen tyvärr slut!

MEN

Tack vare min älskade svåger har jag alltså fått tillbaka lusten - lusten för att få saker och ting gjorda.

Dagens ATT GÖRA lista:

- Eventuellt köpa golvlister till vardagsrummet - lister som man kan pula in kablar i så att man slipper allt stök med dem.
- Köpa VIT färg så att jag får skåp nummer två i vardagsrummet målat. Det GÅR att måla fula, billiga möbler (det märkte jag igår) och resultatet blir inte allt för illa!
- Kolla priser på dörrar till ungarnas rum - spegeldörrar med plats för glas som sedan släpper igenom ljus. Är de skäligt billiga beställer jag två!
- Köpa färg till köket - NU ska det också målas om!
- Såga till lister så att jag får ihop en ram till min tygtavla.

JEPP

Det ska jag idag EFTER att jag besökt er!

Vad ska ni göra idag?


Mina nya fönsterlister:

image112


Önskar er alla en riktigt underbar dag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar