29 juni 2007

VAD ÄR FEL?

Plötsligt står han bara där! 


EN KARL - en karl som får det att blinka VILL HA i mitt huvud. 

Inte passionerat VILL HA utan mer den typen av VILL HA att man känner att I DEN famnen skulle jag trivas - DÄR hör jag hemma! 

Vem är han? 

Ringmärkt är han åtminstone inte?  

Betyder DET att han är lös och ledig ELLER att han inte kan ha ringen på för sitt arbetes skull ELLER att han redan är upptagen men varken förlovad eller gift ELLER helt enkelt homosexuell? 

NÄ 

Homosexuell är han då inte - det känner jag på mig intuitivt! 

MEN 

Varför är han inte upptagen då? 

För OM han är lös och ledig - varför är han då det? Han är ju definitivt i den åldern att han borde ha varit gift i årminstone tjugo år? Är det något fel?  Dricker han? Klådde han upp sin före detta fru varenda gång han var full tills hon en dag fick nog och stack? Är han annars våldsam? Hatar han kanske kvinnor?  

Varför får jag då inte det intrycket? 

Varför har han så snälla ögon?

 

FAST

 

Å andra sidan - varför känner JAG mig attraherad av någon som verkar snäll?

 

Jag brukar ju oftast fastna för en helt annan typ av karlar?

 

Det finns bara två olika förklaringar att välja mellan - antingen är han upptagen eller så är det något fel!

MEN

Vem BRYR SIG om hur det EGENTLIGEN är? 

Jag har ju SLUTAT med sånt!

Sånt som KARLAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar