08 juni 2007

TANKEGÅNGAR

En del dagar är det omöjligt för mig att blogga. Det är inte det att jag inte orkar tänka utan mer att jag tänker för mycket (helt otroligt egentligen).


Jag kan inte fullfölja en tanke från början till slut utan går vidare till följande innan förra är klar. 

Exempel på den senaste halvtimmens tankegång: 


Just nu slukar jag triologin om Damien - det vill säga Omen.

 

De här filmerna var mina favoriter för ett antal år sedan och TROTS att jag inte sett dem på många år och de nu redan är gamla så gillar jag att se dem på nytt. Bra filmer! Här behövdes inga specialeffekter för att skapa stämning inte!

 

Damien ja - grabben uppstånden från graven bredvid...

 

Hans nummer - 666 - får mig att tänka på sjätte juni förra året - 06.06.06. 

Det skulle ha varit ett bra datum att förlova sig på - vaddå dömt att misslyckas frän första början...

Jag skulle ha varit mäkta stolt över att ha det datumet inkarvat i en ring och vetat att jag haft något att skylla på ifall det inte fungerat. 

Synd bara att det inte fanns någon att förlova sig med! 

Datumet får mig att tänka på: 

Sjunde juli 2007 - det vill säga om exakt en månad...

Fint datum det också - 07.07.07 - MIN FÖDELSEDAG!  

Jepp, det är det! 

MEN 

Det skulle ju också vara ett fint datum att förlova sig på eller varför inte GIFTA SIG när man ändå håller på? 

Synd bara att det inte finns någon att förlova sig eller gifta sig med i år heller! 

DET i sin tur får mig att tänka på VAR jag vill förlova mig och VAR jag vill gifta mig OM jag någonsin skulle göra det. 

Paris - jag vill förlova mig i Paris - gärna uppe i Eiffeltornet och om jag ska gifta mig så skulle ett kapell i Las Vegas inte sitta så illa...men inte ett Elvis-kapell...nej...det vill jag nog inte ha! 

Paris... 

När jag tänker på Paris så minns jag alla vackra franska kvinnor och deras perfekta hårsvall som ofta gick i en snygg brun nyans - det påminner mig om att jag har tid hos frissan imorgon. För min del blir det inte mörkt den här gången heller utan jag ska ha ljusa slingor istället - det borde ju passa bra så här till sommaren. 

Sommaren ja - jättefint väder är det där ute dagarna i ända och hur grinig känner man sig inte då när man vet att man borde plugga så man klarar tenterna som hopar sig en vecka framöver? 

En av tenterna går ju ut på datasäkerhet - borde jag kanske ta itu med min egen datasäkerhet och byta ut lösenorden? Det är ju ett tag sedan sist?  

När det här med datorn ändå är på tapeten - kanske jag kan ta och acceptera fria kommentarer igen? Det blev ju en massa extrajobb när jag bestämde mig för att granska alla innan de blev publicerade. 

HMMM...

Har det förresten kommit några kommentarer?

Är helt enkelt tvungen att starta datorn och kolla - jodå, det hade dykt upp en del.  

De borde jag godkänna och svara på. 

Varför inte dra ihop ett inlägg på samma gång när jag ändå är på G? 

Oj då, nu tog första filmen om Damien slut!

 

Kanske jag skulle sätta på tvåan? Vad var det som hände i den nu igen?

 

666 - faktiskt ett  tufft nummer...

 

Verkligen synd att jag inte kunde förlova mig förra året och knappast hinner man med något sådant den sjunde i sjunde i år heller...

 

Åttonde augusti 2008?

 

Kan DET vara ett bra datum?


Var hittar jag annars någon att förlova mig med då? 


VILL jag överhuvudtaget hitta någon?

 

ÄH, vad är klockan? Kanske jag sätter på tvåan iallafall - det är ju ändå sovmorgon imorgon! 

Jo, på med tvåan, slapp i soffan och godis. 

Jäkla soffa! 

Nu har ju tyget kommit - borde klä om den så att den blir snygg istället för så där skitig och sliten.  

FAST


När ska jag göra det då?

 

Imorgon på dagen går det ju inte för då ska jag till frissan. På lördag är det skola hela dagen och på måndag ska vi ju till Helsingfors på konsert.

 

Söndag då?


På söndagar när jag fortfarande bodde hemma brukade mamma alltid laga kyckling till middag - det var gott!  

Usch vad jag är hungrig...vad finns det att äta? 

Ibland är jag imponerad över att jag får ihop något sammanhängande överhuvudtaget!
 

Hur tänker du? Följer du en tanke från början till slut - går igenom den grundligt ELLER gör du som jag - följer en röd tråd och hoppar lite fram och tillbaka?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar