02 juni 2007

SOMMARLOV

Lördag!  

En vanlig lördag sover vi halva dagen - det gick minsann inte imorse - idag var det skolavslutning! 

Upp klockan sju - kyrka klockan åtta.  

Efter gudstjänsten (som jag inte var med på eftersom jag inte vaknat mentalt ännu - jag var tvungen att åka hem under tiden och dricka kaffe) så var det samling i skolan och dags för tal, sång och tårar. Alla avslutningar i den skolan flödar det av tårar - är det så överallt? Borde man inte vara GLAD när det blir sommarlov? Eller? 

I år kammade "vi" hem två stipendium - dottern fick matematikstipendiet och sonen fick stipendium i gymnastik. DE generna har de inte fått av mig - det är då ett som är säkert men jag är STOLT över dem ändå! :) 

När alla tal, sånger och tårar var över var det dags för familjens traditionella avslutningslunch på byns restaurang och sedan åkte vi hem för att börja njuta av sommarlovet! 


Det tog exakt en halvtimme innan första "det är så TRÅKIGT - VAD ska vi göra" kom!

 

En HALVTIMME!!!!

 

DET bådar verkligen gott inför sommaren - innan juni är slut är vi förmodligen galna hela bunten.

MEN 

Så är det ju förstås varje år. 

Vädret ute har varit otroligt vackert hela dagen - solen skiner ännu och när jag rengjorde dammen var temperaturen uppe i ungefär 95 grader - det kändes iallafall så. 

Hoppas ni också har vackert väder, att allt är bra och att ni får OCH har ett skönt och avkopplande veckoslut! 

Nette! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar