09 juni 2007

PLUGGA=URTRÅKIGT!

Har just kommit hem efter att ha fört barnen till min svägerska - de ska vara där i MINST ett dygn.

Det är YTTERST sällan jag är "utan" dem - senast var väl i februari om jag inte minns riktigt fel - det KAN förstås varit i januari men...iallafall - LÄNGE sedan ÄR det!

När de någongång är borta blir det lite konstigt...

Vad ska jag göra nu då?

Plötsligt har jag EGEN tid - bara mig själv att ta hänsyn till - tyst, tråkigt och framförallt TOMT!

Den här gången vet jag iallafall vad jag BORDE göra...

Jag BORDE plugga så jag KANSKE klarar tenten imorgon...

MEN

Jag har ingen lust!

Min smarta svägerska VET det och därför fick hon mig att LOVA att jag INTE skulle kolla på Omen, att jag INTE skulle sätta mig i soffan och läsa nyaste Patricia Cornwell romanen som jag fick händerna på idag utan att jag skulle vara duktig flicka och PLUGGA istället. :(

Detta innebär att jag inte kan blogga - det är förmodligen det första hon kollar upp om hon försöker luska ut om jag faktiskt gjort som jag lovat eller inte.



Jag önskar därför er alla en riktigt fin helg - var försiktiga i solen och bränn er inte - kom ihåg att måttlighet är en dygd (ska jag säga).

Ps.
Håret blev VERKLIGEN ljust - vips så blev jag blond igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar