21 juni 2007

MIDSOMMARENS MORALTANT

Imorgon är det midsommar!

När jag var UNG innebar midsommar struttande på Östra stranden och raglande i Tylösand.

DÅ fattade jag inte varför mina föräldrar var halvt hysteriska och straffade mig med
utegångsförbud - de var ju HELT stenålders - varför skulle jag straffas för att jag
INGET GJORT? Ja, alltså -inget gjort i MINA ögon då.

NU har jag bestämt att så fort min dotter bara visar MINSTA TILLSTYMMELSE till
samma drag som jag hade i mina vilda tonår kommer jag att låta bygga om källaren
- det blir galler i alla fönster och hänglås på dörren och där får hon stanna tills det
gått om!

ABSOLUT!

Kanske jag firade midsommar DÅ så det räckte för resten av mitt liv?

FÖR

Sedan dess har det varit BETYDLIGT lugnare.

Den här midsommaren kommer jag och barnen att vara hemma och det enda
extraordinära vi ska göra är att GRILLA!

Det blir PREMIÄR - jag har ALDRIG grillat ALLDELES SJÄLV - aldrig skött hela
rumban från början till slut.

MEN

Någongång ska ju faktiskt vara den första.


Jag önskar er alla EN RIKTIGT HÄRLIG MIDSOMMAR OCH MIDSOMMARHELG!

Om ni kör land och rike runt för att besöka släkt och vänner så - KÖR FÖRSIKTIGT
- det är MYCKET bättre att ni kommer fram lite senare än att ni kanske inte kommer
fram överhuvudtaget.

Även om midsommarfirandet är förknippat med alkohol så kom ihåg att man inte
behöver vara full för att ha roligt - det GÅR faktiskt utmärkt bra att fira midsommar
UTAN att ha glömt den följande dag OCH det är dessutom roligare för barnen att
fira midsommar tillsammans med föräldrar som inte är aspackade.

Använd flytväst i båten!

OCH

Om ni ser onyktra personer sätta sig bakom ratten på en bil eller om de sätter
sig i en båt på väg ut så SNÄLLA gör ert bästa för att stoppa dem!

Jo, jag ÄR en moraltant, jag VET! :)

Avslutar med lite fotografier på kissorna och bilder utifrån så som det
ser ut just nu :


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar