07 juni 2007

VAD HÄNDER?

Jaja, jag VET - ena minuten är det pedofiler - andra banankakor - vad ska man tro? 

Det är dessvärre så jag fungerar = hopplöst fall!  

Har försökt ändra mig i 35 år men det blir bara värre och nu hoppar jag (för tillfället) över till följande huvudbry. 

Har just sett klart filmen "Half light" som handlar om en författare (Demi Moore) som förlorat sin son och flyttat till någon karg kustremsa i Skottland. Där träffar hon en fyrvaktare som heter Angus (gullig pojke) och det visar sig efter hand att han är DÖD - har varit det i många år. 

När jag såg trailern för den här filmen visste jag direkt att jag ville se den - glömde sedan totalt bort den ett tag men kom ihåg den igen förra veckan när jag beställde "The lake house" (underbar underbar UNDERBAR film) och tog den här på samma gång.  

Jag VET att det bara är FILM - att det är PÅHITTAT men en del saker kan ändå fastna och de måste jag då reda ut - iallafall försöka. 

Det här med spöken är HEMSKT intressant! 

Finns de eller finns de inte? 

Jag skäms över att erkänna att jag är HELT säker på att de finns - SMÄTT - stämpel i pannan - här har vi en dum blondin!  

MEN 

Jag ÄR det - helt säker alltså - håret är nuförtiden råttfärgat, på väg mot mörkt och det här med dum är ju relativt som så mycket annat. 

Ingen vet egentligen vad som händer efter döden - vissa säger att man kommer till himlen (tvivlar så där smått på att det är DIT jag hamnar) eller så åker man ner till helvetet (det skulle alltså vara dit jag är på väg då men jag har isåfall mig själv att skylla).  

Att människor som dör får komma till himlen är en trösterik tanke - jag tycker mycket om den! Jag VILL tro att till exempel alla barn som dör automatiskt får komma till himlen och vara lyckliga!  

Absolut! 

FAST 

Om alla antingen far till himlen eller helvetet - vilka är det då som stannar kvar här och spökar? 

Kanske helvetet är att "leva" parallellt med de levande och inte kunna göra sig hörd - att det är de dömda döda som är våra spöken? 

VA? 

Hur vet man förresten att man är död? 

VET man det? 

Om själva dödsögonblicket tar ett tag så borde man ju förstå att man håller på att dö... 

MEN 

Om man dör i sömnen eller sover i bilen, krockar och inte hinner vakna innan man dött - vet man då om att man har dött eller fortsätter man "leva" som om ingenting har hänt?  

Det här stör mig! 

Å det värsta är att när jag sedan faktiskt VET vad som händer så har jag ingen som helst möjlighet att förmedla min kunskap vidare. Tar jag då kontakt med någon levande via "anden i glaset" eller något annat medium så är det ändå bara ett fåtal som faktiskt tror på det jag säger medans resten skrattar åt dem som tror mig! 

Deprimerande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar