04 september 2007

REDER MITT BO...

Nej, jag har inte dött...

Jag fixar för vintern! 

Ni vet...

Så som gravida alltid börjar möblera om eller pynja på strax innan det är dags att föda - så gjorde iallafall jag - hela lägenheten möblerades om under de sista veckorna - jag redde mitt bo. 

NU 

Reder jag mitt bo för vintern! 

Det började med att jag störde mig på källaren. Nåja, det hade jag ju förstås gjort länge men på grund av alla asiga spindlar som ockuperar den sköts det upp...och upp...och upp... 

MEN 

Bättre sent än aldrig - en dag fick jag duktigt i nerverna och så var det dags!  

Efter tre dagar i röran blev det knappt något bättre men nu kan man iallafall GÅ därinne UTAN att behöva krypa, åla och hoppa över så jag är nöjd för den här gången - resten får vänta tills jag tappar nerverna på nytt. 


Under rensningen dök det upp en massa saker - bland annat kläder. De skulle sorteras : Vad skulle sparas? Vad skulle ges till gudsonen? Vad skulle till loppisen? Vad skulle ges till välgörenhet? Vad skulle slängas?

 

I ärlighetens namn slängde jag det mesta för det som sorterades in i alla de andra kategorierna behövde ju tvättas och DET är jag ju fruktansvärt dålig på!

 

FAST

 

Allt som SLÄNGS måste ju OCKSÅ sorteras - nu får man inte längre pula ner allt som en enda röra i en plastpåse och dumpa i containern - NÄNÄ - varenda liten mikrodetalj har ju en egen liten uppsamlingsbubbla någonstans på kartan dit den ska. För tillfället är halva min gräsmatta indelad i olika materialgrupper...SUCK!

 

SEDAN

 

Var det köksskåpens tur - JÄKLAR vad man sparar på allt möjligt skit - TJOFF så slängdes det mesta därifrån också!

 

NU var jag på G!

 

Vardagsrummet!

 

Som det var möblerat gick det inte att elda i kakelugnen...eller gick och gick...hastigt hade man haft det hett om rumpan om man säger så - soffan stod framför ugnsluckorna och skulle förmodligen brunnit upp i ett kick!

 

 

Det skulle ÄNDRAS och nu är det gjort!

 

FAST


Det finns så mycket mer som borde göras... 

Vedlagret i källaren skall fyllas på, allt jag sorterat måste föras bort, förråden uppe på övre våningen ska ordnas upp, alla fönster ska tvättas MELLAN yttre och inre glasen (det har jag skjutit upp ända sedan jag köpte huset men nu går det inte att blunda för problemet längre MEN det kanske bara är bra att byta fönstertejp och annat omodernt lite nu och då?), sommartäcken skall bytas ut mot vintertäcken - de som först måste tvättas OCH fås torra, mattorna behöver tvättas (jaja. jag vet mycket väl att jag haft hela sommaren på mig men vad hjälper det NU?), den där sabla hundgården borde byggas...

OCH SÅ VIDARE! 

Därför är jag inte i bloggvärlden - all ledig tid går åt till att rusa på som en dåre - jag hinner inte ens ha på datorn för att kolla mailen och DÅ är det ILLA

IALLAFALL 

Jag hoppas ni alla har det bra - har ni tråkigt får ni VÄLDIGT gärna komma hit och hjälpa mig reda mitt bo! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar