30 augusti 2007

KLASSMAMMA...

Igårkväll var det föräldramöte!

 

Alla som känner mig vet hur entusiastisk jag är över SÅNA men igår var det nödvändigt att gå - dottern hade ju börjat i en helt ny skola som jag inte visste ett dugg om - när vi kom dit visste jag inte ens i vilken dörr man skulle gå in...

 


Det var egentligen BRA att det var föräldramöte! 

MEN 

Jag blev utnämnd till KLASSMAMMA! 

IGEN! 

Jag fattar inte VARFÖR de tar mig? 

Här är jag, en ensamstående mamma (fast jag är ju inte ensamstående eller hur - jag har ju ungarna - hur kan jag vara ensamstående DÅ?), med fullt sjå att hålla koll på mina egna barn - ALLA TVÅ och nu ska jag leka klassmamma för alla elever i dotterns klass PLUS deras föräldrar!  

I TRE ÅR! 

Jag SA som det var - det värsta de kunde göra var att välja MIG!  


Jag SA att jag är fruktansvärt tankspridd och glömsk, att jag flyger i det blå, att jag aldrig kommer att få något gjort, aldrig kommer att lära mig vad de heter och att jag dessutom kommer att tappa bort de insamlade lägerskolpengarna OM jag överhuvudtaget får något insamlat!

 

MEN NEJ!


De påstod att de hade FULLT förtroende för mig och så var det klappat och klart med det...

Jag blev alltså klassmamma! 

FAST 

På ett sätt är det bra - nu har jag MAKT! 

En av mina uppgifter som klassmamma är att se till så att kommunikationen mellan föräldrarna fungerar - att vi lär känna varandra och har kontakt.

JO! 

Det ÄR så - jag fick faktiskt en mapp med instruktioner! 


Den kommunikationen brukar sällan fungera!

 


I år tänkte jag köra ett experiment... 

NÄMLIGEN 

Kommunikation med hjälp av ett diskussionsforum! 

Istället för lappar som slarvas bort, bortglömda telefonsamtal och mail som drunknar i massan kan väl all information samlas och all kommunikation föras på ett forum?  

JEPP! 

Projektet har redan körts igång... 

De kommer att bli SÅÅÅÅ glada! ;) 

NU 

Ska jag gå ner till min förhatliga källare och fortsätta röja... 

MEN 


Före det hade jag tänkt kolla vad ni sysslar med!

 

Kram.

Klassmamman Nette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar