06 augusti 2007

UTMANAD AV ANNIKA & HELEN

Jag har blivit utmanad av Annika och Helen. Annikas utmaning går ut på att jag ska berätta om den senaste konserten jag såg medans Helen ber mig beskriva den BÄSTA dagen i mitt liv...

Annikas är det inga större problem med eftersom jag egentligen bara besökt EN ENDA konsert i hela mitt liv - nämligen GENESIS i juni. Helens blir det lite värre med eftersom det blir svårt att välja...peppar peppar... 

MEN 


Vi börjar med konserten:


Som sagt - jag är 36 år och 35 av dessa har jag varit totalt ovetande av konserter. Musik FINNS i mitt liv men jag har aldrig tidigare haft något behov av att betala en stor summa pengar för att få se tillverkarna av musiken LIVE om man säger så.  

NÄ 

Mycket bättre då att ha dem instoppade i en cd-spelare och kunna bestämma allt själv. För högt ljud - ZIPP - lägre. För LÅGT ljud - ZIPP - högre och när man tröttnar på att lyssna så är det bara att helt kallt stänga!  

DET passar mig ypperligt! 

Något STÖRRE behov av konsert fanns nog inte den här gången heller men det blev som det blev - vi gick på den och ett sammandrag kan ni läsa HÄR.  

Ja - jag erkänner - beskrivningen handlar inte SÅ mycket om Genesis- det som kvällen EGENTLIGEN handlade om FÖR MIG var BAJAMAJORNA!  

DE kommer att förbrylla mig för alltid... 

FAST 

Musiken var helt ok och Collins röst ÄR ju fantastisk! 

NU när jag beskrivit denna hejdundrande upplevelse i mitt liv hoppar jag över till nästa: 

Den bästa dagen i mitt liv! 

OCH 

Jag har faktiskt inte den blekaste ANING om vilken av alla mina dagar som är den BÄSTA? 

Jag kan inte välja någon av mina barns födelse - det är orättvist mot den andra DESSUTOM var de dagarna de föddes inte direkt fyllda av lycka - efter dotterns 22 timmars födsel var jag så borta att hela dagen blev en enda dimma och när grabben kom till världen med hjälp av kejsarsnitt hamnade jag i händerna på en NYTÄNKANDE läkare som sydde ihop mig med FUTTIGA TVÅ STYGN så DEN dagen koncentrerade jag mig mest på att hålla ihop.  

Jag har aldrig gift mig så någon löjligt euforisk berättelse om ett sagobröllop med mitt livs stora kärlek kan jag inte heller dra... 

SÅ 

Det blir inget svar... 

FÖRUTOM ATT: 

Vi BORDE låta ALLA dagar i våra liv vara våra bästa dagar - vi BORDE ta vara på varenda minut, varenda SEKUND för ingen vet vad som händer IMORGON! 


Låt VARJE DAG vara din BÄSTA!

 

JEPP

 

DET var dagens visdomsord!


NU är det upp till mig att hitta på ett nytt ämne och ge det vidare till fyra bloggare. 

Tidigare ämnen är:
Resan
Sommarminnen
När jag gjorde bort mig
Jag tror/eller tror inte att man lever flera liv
Min konsert
Den bästa dagen i mitt liv

Det nya ämnet är: LYCKA för mig är...

Skriv o berätta om vad LYCKA är för dig, använd gärna fotografier :)
Skicka sedan vidare till några andra bloggare med ett nytt ämne!
Skriv även vilka ämnen som varit med tidigare.

Denna nya utmaning ger jag till:
ALLA som vill göra den :) 

Jo, jag VET att jag borde välja ut fyra stycken MEN jag är för trött för att TÄNKA just nu...

Dagens förord: FÖRARE
Någon som ser till att något går framåt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar