02 augusti 2007

BAD HAIRDAY!

Jag blir GALEN på mitt hår! 

Varenda eviga morgon jag stiger upp är jag en levande reklampelare för uttrycket "Are you having a bad hairday"?.  

I hela mitt liv har jag velat ha RAKT hår - rakt FINT hår som LIGGER NER istället för att forma en osymmetrisk stunthjälm runt skallen. Jag har till och med RAKPERMANENTAT mitt hår ett par gånger - varje gång samma sak - det hålls i en vecka sedan säger det FJUTT och så är det en massa lockar IGEN! 

MEN 

När jag gnäller är det ingen som förstår? 

Hur kan jag vara MISSNÖJD med självlockigt hår - det som är såååå fint? 

De senaste åren har jag låtit kapa ALLT - rusat in till frissan, slängt mig i stolen och muttrat  KAIKKI POIS mellan tänderna  för min frissa pratar bara finska och bara DET har ju ställt till en hel del bekymmer under åren men det är en annan historia. 

SÅ 

Varenda gång jag kommit ut har håret varit KORT - max tre centimeter på längsta stället - mycket behändigt för då försvinner lockarna UTOM virveln i nacken men den behöver inte JAG se! 

FAST 

Speciellt KVINNLIGT är det ju förstås inte om jag säger så - iallafall inte på mig - jag blir en identisk tvillingbror till min lillbrorsa och även om han är jättegullig så känns det liksom lite FEL! 

I våras bestämde jag mig - den här gången ska jag SPARA mitt hår - den här gången ska det få växa och bli långt igen - jag gillade ju faktiskt att ha långt hår - inga problem med frisyrer - inga problem överhuvudtaget - en knut, flätor, hästsvans - långt hår ger en MÄNGDER av valmöjligheter...

MEN 

Jag HATAR verkligen det här mellanstadiet - när det INTE är kort ELLER långt ELLER ens halvlångt - bara ett enda RUFS som verkat gadda ihop sig för att driva mig till vansinne! 

Snart ger jag UPP - rakar bort allt och köper peruk! 

Bildbevis - Nette, 88 år, på morgonen:    


image144

Detta inläggs förord: FÖRANMÄLAN

När man gör en anmälan meddelar man något - man kan till exempel anmäla sig till en kurs och säga att man tänker delta - man kan även anmäla ett brott d.v.s. meddela att det skett ett brott. En föranmälan är en anmälan som sker på förhand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar