15 augusti 2007

KÄRA DAGBOK

Kära dagbok! 

Jo, jag vet - jag har försummat dig på grund av bloggen - ALLT blir efter tack vare den. Tidigare svarade jag ju, bland annat, GENAST (eller ja nästan iallafall) på alla mail jag fick men nu kan det ibland gå veckotal innan jag får iväg något svar och det är ju inte heller bra. Synd att det skulle bli så...men vad kan man göra? 

Här är det mesta som vanligt - ungarna har börjat i skolan igen - sonen tröttnade efter första dagen men dottern tycker fortfarande, efter två hela dagar, att det är GANSKA kul. DET kan ju förstås bero på att hon bytte skola och klättrade upp till högstadiet i år - att allt fortfarande är relativt nytt och intressant.  

Tidigare körde jag ju dem till skolan varje morgon och hämtade hem dem varje eftermiddag men så är det inte i år - varje morgon sätter de sig på bussen och varje eftermiddag kommer de sedan hem. Japp - jag erkänner - det är ganska behändigt - det enda jag behöver göra är att se till att de stiger upp, får något i sig, följa dem till bussen och så är mitt morgonpass slut.  

Det jag reagerade MEST på den här skolstarten är att vi har ANDRA barn till grannar och att dessa barn är NÄSTAN i samma ålder som mina - hur har vi kunnat missa DET? Det har vi inte alls missat påstod min dotter - visst bor de 100 meter härifrån men SO WHAT - de är ju finnar och tydligen umgås inte svenska barn med finskspråkiga - det bara ÄR så!  

Det tycker jag är DUMT! 

Kräk har vi så det räcker och blir över - här finns fem kattungar varav tre fortfarande inte är leveransklara MEN som det ser ut nu är åtminstone tre av fem på väg till nya hem så ÄNNU misströstar jag inte.  

Lillan blev ju steriliserad (vilket var en pärs i sig) men konstigt nog har hon redan börjat lugna ner sig och blivit mer rofylld (så rofylld som en mentalt störd blandras av norsk skogskatt KAN bli). Veterinären berättade att honkatter ALLTID letar eventuell partner - det var väl därför hon oroligt spurtade land och rike runt? Dåligt med villebråd i knutarna?  

Caesar är försvunnen men om han är på "så lite vildhavreresa" eller tagen av något kräk ELLER överkörd vet jag inte. Hoppas iallafall att han kommer hem - då ryker påsarna direkt så är han smart sår han allt vad han bara orkar NU för sedan är det slut på DET nöjet! Lilla My ska, även hon, steriliseras så fort hennes ungar flyttat hemifrån - jag vill inte ha fler kattungar - VERKLIGEN! 

Hunden? Ja hon är ju som hon är...fortfarande slug och envis...MEN gullig (emellanåt)! Kaninerna gör inget väsen av sig och är glada bara de har konstant tillgång till föda.

Jag har haft lov hela sommaren men vart all tid tagit vägen har jag inte den minsta aning om - det verkar som om INGET har blivit gjort förutom lite renovering då...OCH avloppskrig. Appropå avloppskriget så har jag nyheter - rörmokaren som var hit imorse hittade problemet - EN MÅLARPENSEL!!!! Hur f*n DEN lyckats pula ner sig har jag ingen aning om men nu är den iallafall BORTA och jag har fått lära mig hur man plockar bort toastolar och hur man sätter dem tillbaka! Trevlig karl - efter förrättat verk gick han husesyn och berömde mitt arbete - VERKLIGEN trevlig karl! Naturligtvis var han gift han också - det är de ju alla! 

Vad mer? 

Nästa vecka börjar min skola igen (UÄK) och i september är det dags för lite lärarjobb - den här gången ska jag dra kurser i bland annat: "Shoppa på nätet", "Städa och fixa din dator" OCH "Chat, Skype och BLOGG". Blogg-kurs-HEHE!  

Skogarna lär vara fulla med kantareller men tror du JAG hittar dem? NÄNÄ - antingen är jag på helt fel ställen ELLER så har någon av de där sluga gamla tanterna hunnit före mig och norpat alla... 

FAST 

När trattkantarellerna dyker upp vet jag åtminstone var DE finns och DÅ ska jag fylla frysen så jag kan pina min omnejd med svamppajer hela vintern.  

NEJ 

Nu måste jag få något gjort - dagens pina blir att röja förrådet under trappan. Öppnar man dörren DIT får man skylla sig själv när allt väller ut och SÅ kan vi ju inte ha det - NU ska allt gås igenom. 

MEN 

Först ska jag gå en bloggrunda och se vad mina bloggvänner sysslar med. 

Dagens förord: FÖRBARMA
Tycka synd om och hysa medömkan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar