25 augusti 2007

ÅH - JAG VILL HA!

Efter en energisk morgon gick resten av dagen i slow motion...

"Jag borde tvätta - NÄ, jag orkar inte - jag gör det imorgon! Jag borde kanske upp till byn och handla? ÄH, jag ids inte - vi kan värma gårdagens middag istället. Kanske jag skulle städa uppe på vinden? Suck, vad är vitsen? Läsa något då? TRÅKIGA böcker - borde till bibban men då måste jag ju åka och handla på samma gång och det har jag då ingen lust med."

Så...

Vad gör jag?

Jo, jag leker på nätet!


NÄ!


NEJ NEJ!


Inte SÅNA lekar - GLÖM DET!


Jag leker SNÄLLA lekar - OSKYLDIGA lekar - idag blev det:


"SökaefterdendärotroligtonödigamenacksåfinafestblåsansommankanhaigarderobenIFALLman
någongångvillvarariktigtfin-leken"


FAST


Hur jag än letade och rotade hittade jag ingen som föll mig i smaken - det var rysch och pysch, volang och spets, rosa hit och aprikos dit - dessutom var var och varannan såna som knappt skulle räcka ner över rumpan och såna vill jag INTE ha!

Svindyra var de ju också?

Begagnat då? Jag köper ju en stor del av mina kläder på loppis - varför skulle jag inte kunna hitta en BEGAGNAD festblåsa?



Jag kollade in utbudet på Tradera och visst fanns där klänningar men inga som jag ville ha...

TILLS

Jag plötsligt fick syn på en kinesisk klänning - rak, enkel - STILIG!


En liknande vill jag ha - inte DEN men EN ANNAN i samma stil - var ska jag hitta den?


Så DUM jag är - i Kina så klart!


JAJAMENSAN!


DÄR fanns de i rad - sida efter sida - och bara VÄNTADE på mig!

BILLIGA - JÄTTEBILLIGA - iallafall NÄSTAN!

Bland annat blev jag väldigt förtjust i de här (klicka på dem om du vill se dem större):



Jaja, jag kanske har lite udda smak...

SEDAN

Hittade jag ytterligare en sida - DEN HÄR - och NU var jag VERKLIGEN såld!


BRÖLLOPSKLÄNNINGAR!


SUPERBILLIGT!


Inte nog med att man får en för det futtiga priset av 168 dollar - i det priset ingår det att den sys enligt måttbeställning!

VILL HA!


Det KAN ju vara bra att ha en?


Jag skulle ju kunna ha den i garderoben IFALL att?

 

JÄTTEFINA!

Tydligen bor det en liten romantiker i mig också?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar