03 augusti 2007

TYP AV KÄRLEK?

Idag är jag trög - mer än vanligt (fråga M - det var han som ringde och väckte mig)!

MEN

Det finns en hel del saker jag inte FÖRSTÅR annars också!

Till exempel - HUR funkar ett tryckkärl? Luftkudde hit och luftkudde dit?

OCH

VARFÖR säger man att man FÖRST blir förälskad och SEDAN kär?

DET är ju inte logiskt?

Jag tycker det borde vara tvärtom - att man först blir kär och SEDAN förälskad!

Intresserad -> kär -> förälskad -> älskar!

FÖR är ju något som kommer FÖRE någonting och att älska är ju den ultimata graden av kärlek så VARFÖR kommer kär MELLAN dessa två?

Varenda unge som blir betuttad i någon säger ju att de blir KÄRA - inget joms om förälskelse där inte - alltså har DE det här på klart - man blir faktiskt först KÄR och sedan antingen tröttnar man eller så kliver man upp på nästa trappsteg!



Jag fattar inte logiken i det där...

MEN

Tack vare det här inlägget har jag istället kommit på hur ett tryckkärl funkar...



Jag borde vara glad över DET åtminstone!

Idag tänkte jag piffa upp ett par dörrar i hallen - jag ser slutresultatet framför mig i mitt huvud men hur de VERKLIGEN kommer att se ut när allt är klart blir en annan sak...

Vad ska ni göra?
Dagens förord: FÖRARBETE
Förberedande arbete. Innan jag kan sätta igång med uppiffningen av mina dörrar behövs det lite förarbete - de borde bland annat slipas lite.

Ps. Läste ju annars fel i ordlistan när jag skulle beskriva "föranmälan" - tog beskrivningen på följande ord istället (föranstalta) - inte SÅ konstigt då att beskrivningen inte passade! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar