10 augusti 2007

NÄR BÄGAREN ÄR FULL

Ibland blir det bara för mycket! 

Det behöver inte vara massvis med bekymmer för att få bägaren att rinna över - ibland behövs det bara en pytteliten droppe av motgång och så är det färdigt... 

Man blir TRÖTT - tappar nerverna - kämpar med lusten att slänga saker runt sig och rätt ut skrika att NU JÄVLAR SKITER JAG I DET HÄR! 

MEN 


Det kan man ju inte göra!


Iallafall inte i toan och den är ju GJORD för att skita i! 

Vi trodde vi hade fixat problemet men tydligen inbillade vi oss bara för det kom tillbaka. Rörfixarfarbröderna påstår sig ha fullt upp och snabbaste de kan masa sig hit tycks vara om ett par veckor... 

FAST 

Hur man kan ha fullt upp om man kan sluta  jobba klockan 17 varje dag - det fattar inte riktigt jag?  

Senaste teorin om problemet är att det skulle vara toastolen som krånglar - att den inte orkar leverera tillräckligt med vatten varje gång man spolar... 

SÅ 

Jag tog min ypperliga bok - 100 saker du kan klara utan en karl - i ena handen, en skruvmejsel och en tång i andra och började dissikera toastolen. Det gick fint - går det inte med våld så går det med mera våld som min lärare i sjömansskolan alltid sade.  

MEN 

Vad hjälper det att jag rivit upp alla delar jag bara hittat när jag ändå inte fattar hur innehållet som blottats SKA fungera?  

SEDAN 

Har vi Lillan som blev steriliserad igår och DET är en PÄRS om något! 


Lillan har klaustrofobi - stäng in henne i huset och hon skriker - stäng in henne i ett rum och hon skriker SAMTIDIGT som hon klättrar på väggarna - stäng in henne i en transportbur och hon skriker under tiden hon river sönder den!

 

Nu är jag tvungen att köpa ny bur för den vi hade igår på väg till veterinären lär vi aldrig kunna använda på nytt.

 

EFTERÅT

 

Hämtade vi hem en halvdöd kisse tillsammans med instruktioner om skötsel - tratten måste vara på i ett par dagar - plåstret bör sitta kvar i tre dagar. Låt INTE kissen röra vare sig plåster eller stygn för då går det illa och håll henne inomhus under den här tiden.

Det blir 80 euro - här är katten - tack och hej! 

ARGGHHH!!!

 

Någon tratt hålls inte på - den river hon av direkt - går det inte på något annat sätt ålar hon sig helt enkelt bakåt under något smalt utrymme tills tratten glider av.

 

ISTÄLLET

 

Har jag pulat på henne ett ben från en strumpbyxa där jag klippt hål för hennes ben och TRO MIG - DET gillar hon inte heller fast än så länge har hon iallafall inte kommit på hur man kommer ur eländet.

 

MEN

 

Det värsta är YLANDET över att hon inte får gå ut.

 

 

Just nu sitter jag här med ett krånglande avlopp, en sönderskruvad toastol, ett stekhett hus tack vare att jag inte kan vädra och en ylande strumpbyxeklädd katt...

 

OCH

 

Det känns, så där sakta, som om bägaren börjar bli DUKTIGT full...

Dagen förord: FÖRBAND
Omslag på sår eller trupp - har en trupp gjort sig illa kan man alltså sätta förband på ett förband!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar