17 september 2007

CAMILLA LÄCKBERG

Jag är drabbad...

Drabbad av någon töntig flunssa eller annat otyg som gör att jag fryser, håller på att förgås av trötthet, sväller upp till en dallrig Michelingubbe och känner mig riktigt skräpig...

MEN

På sätt och vis är det bara bra...

FÖR

Nu kan jag med gott samvete ligga och sluka i mig Camilla Läckbergs romaner!

JÄKLAR vad hon är duktig på att skriva!

Första boken - Isprinsessan - tog inte många timmar att läsa. Jag blev genast förtjust i Erica och hennes bekymmer över än det ena, än det andra. När hon stod och valde kläder och underkläder till sin träff med Patrik till exempel - motorväg till mitt hjärta - jajamensan! Erica är en kvinna i min smak!

OCH

PATRIK sen då - gulle-gulle-GULLE Patrik - HONOM gillar jag definitivt! Lucas tål jag inte - han borde skjutas och Anna....ja HERREGUD ändå - skärp dig kvinna lilla säger jag bara!

Så fort jag läst klart bok nummer ett åkte bok nummer två fram - Predikanten.

Jag är ingen sakkunnig kritiker - jag borde inte uttala mig...

MEN

Bok nummer två var SVÅR! Lite för mycket av det fina - i det stora hela lite råddig...

FAST

Jag gav inte upp för det - Isprinsessan gav ju en vink om vilken brilliant författare det handlade om så när Predikanten tog slut så fortsatte jag direkt med nummer tre - Stenhuggaren!

JAPP

DÄR kom det fram igen - samma underbara skrivsätt som i den första boken - när jag väl börjat lade jag den inte ifrån mig längre stunder förrän den var slut.



NU ska jag läsa bok nummer fyra - Olycksfågeln!

Ibland är det inte alls illa att vara lite skräpig!

Hoppas ni alla mår bra - jag kommer in till er så fort jag mår lite bättre!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar