03 augusti 2012

Vill vi veta eller inte?



Igår var det dags för en intressant diskussion igen  - en som stannade i min arma hjärna och fick mig att tillbringa, i stort sett, hela dagen med att fundera...

Ämnet var "döden" - att vi inte vet när vår tid tar slut...

OCH

Är detta med att vi inte vet bra eller dåligt?

Jag tycker personligen att det vore bra att veta när jag ska "kasta veven" och "dimpa ner"...

FÖR

Om jag fick ett schema där det, svart på vitt, informerades om att min tid är ute om fem minuter skulle jag faktiskt hellre tillbringa dessa dyrbara 300 sekunder med något viktigare istället för att syssla med sånt som jag annars gör och NEJ, jag tror inte på det där struntpratet att "man ska leva som om varje minut vore ens sista" -  visst LÅTER det fint men det går inte att omvandlas till verkliga livet JU!

Vad tycker du?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar