21 september 2007

NOPE - INGEN OPERA

Som ni kanske anat så blev det ingen opera för mig idag (jo Ulla, jag VET men nu blev det bara så)...


Även om jag mycket väl kunde ha åkt över trots lite krasslighet slumpade det sig så att ungarna blev sjuka och DÄR bröt det ut istället för att småtjafsa med immunförsvaret... slump och slump...chansen att resten av familjen får magsjuka om en har det är ju i regel ganska stor...



Eftersom jag är hundra på att det finns en mening med ALLT så tar jag det inte SÅ hårt...


VISST


Hade det varit roligt att sitta där JUST NU - lyssna och njuta, men ibland blir det helt enkelt inte så som man planerat - så är det bara!


Romeo och Julia...


Det är en vacker berättelse!


Vacker men sorglig!


FAST


Egentligen är det kanske så som det borde vara? Abrupt slut innan vardagen hinner ifatt - kärlek och passion fram till sista andetaget.


Inget "varför har inte DU handlat idag", "varför finns det inga rena sockor", "om du skulle ta och hjälpa till lite mer här hemma skulle jag kanske inte vara så trött och grinig jämt" eller "inte idag - jag HAR faktiskt huvudvärk"!


Även om min mamma ibland påstår att jag inte är romantisk skulle jag nog säga att det är tvärtom - att jag ÄR romantisk - jag uppskattar romantik - det är den första delen av ett förhållande jag tycker om -då när det verkligen ÄR romantiskt - sedan kommer den bistra vardagen emot och det är DEN biten jag inte gillar!



Trots att jag nu gick miste om operan deppar jag inte ihop för det ...


Den dag ödet VILL att jag ska se Romeo och Julia ...


JA


Då kanske jag ser den tillsammans med någon jag har kär - kanske till och med SÅ kär att vardagen inte känns som ett hot...


Man ska aldrig säga aldrig...


OCH


Jag anser fortfarande att singelkväll på operan är en underbar ide´ och hoppas att de som är där ikväll får en underbart, underbart, underbar kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar