06 september 2007

FALSK MARKNADSFÖRING?


Imorse satt jag och funderade över texten till en kattungeannons.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Två hyperaktiva, relativt enkla, kattungar bortskänkes å det snaraste.
De driver mig till vansinne -  om de inte hänger i gardinerna så klättrar de i
bokhyllorna och välter ner allt som går att flytta på.

Blommorna tuggar de i sig som mellanmål EFTER att de vält omkull krukorna
OCH smetat ut jorden över hela golvet samt släpat upp resten i möblerna.
Nätterna igenom jagar de runt och låter som kanonkulor med ben MEN
emellanåt lägger de sig och sover i mina knäveck - rör jag på mig då hugger
de direkt med sylvassa tänder ELLER så kör de in sina knivskarpa små klorna i mitt ben.

Kräsna med maten är de dock inte - de äter allt och rädda av sig är de inte
heller - är matskålen upptagen av någon annan katt ger de denna stryk så
att den försvinner. DET har lett till att Lillan hatar dem som pesten så om hon
är inne är det full rumba - småglinen ska DÖ!

Kattungarna är vana med hundar - kommer det en FÖR nära så får den en
smäll och eftersom de äter allt vill de naturligtvis även ha hundens mat
VILKET åstadkommer ett evigt stridande när hunden blir serverad sin middag.



Rädda mig från dessa små odjur - jag orkar snart inte mer!

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

DET är vad jag skulle vilja skriva...

MEN

Förmodligen blir det typ följande:

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Saknar du sällskap?
Två små, jättesöta svartvita kattungar söker nytt gott hem.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Räknas det som falsk marknadsföring?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar