28 september 2007

HELG IGEN

Tänkte bara säga att:

Det att jag inte är och hälsar på er nu ett par dagar framöver beror på:

1. BAKNING!
Grabben, som fyller hela elva år på söndag, har ikväll kalas för sina klasskompisar och till det ska det fixas kakor - sedan har vi "vuxen-kalas" någongång under helgen och finns det inget att bjuda på DÅ blir det livat. Svägerskan vill ha banankaka...det måste jag fixa!

2. STÄDNING!
Städas ska det också - till barnkalas är det för det mesta inte så noga men en av grabbens klasskompisar är allergisk mot katter. Han kommer nog att få en jobbig kväll MEN trots att han vet hur många vi har ville han komma...så...jag kan lika gärna underlätta lite för pojkstackarn! När deras kalas är slut är huset förmodligen i behov av ny städning...så är det oftast!

3. JOBB!
Ja alltså - nu är det ju en "planera framtiden period". Igår ringde en skola och ville ha mig som vikarierande datalärare - idag tackade jag ja...dessutom funderar jag på att söka ett annat jobb men det kommer det mer om senare.

DÄREMELLAN sitter jag förmodligen och glor in i väggen eller nåt annat intelligensbefriat...



Jag önskar er nu en riktigt fin helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar