01 november 2007

HACKEFORS

Jag har en förkärlek till porslin och glas...

Skulle kunna ha hur mycket som helst ...

MEN

Utrymmet är begränsat - liksom min ekonomi!

När jag upptäckte att vi som bor i Finland OCKSÅ kan shoppa via Tradera ökade utbudet hemma markant - paket efter paket damp ner i postlådan - koppar och glas - mera fina grejer - mindre plats i skåpen...

OCH

Till slut var det fullt - beställde jag nu hem mer skulle jag antingen vara tvungen att förvara det i källaren där det redan var en salig röra ELLER så måste jag föra en del till loppis ...

Inte vill jag förvara några saker nere i källaren inte - då kan jag ju inte SE eller använda dem och hur skulle jag kunna välja bort någonting - sälja det vidare?

Jag tog paus!

NU, när pappa kom hit, hade han med sig en låda - PROPPFULL med glas och porslin - arvegods av min farmor.

Vart skulle jag stoppa det?

FÖR

Ärvda grejer säljer man inte vidare - de SPARAR man! Speciellt om det har varit farmors saker - hon som, för alltid, kommer att ha en speciell plats i mitt hjärta...

Plötsligt blev allt mycket enklare...

Det blev total omorganisering i skåpen - det ska hit och det där ska dit. Det där kan jag ge bort - det där kan jag sälja...

TILLS

Jag hade allt som det skulle vara!

MEN

Nu ville jag UTÖKA!

Eftersom kaffeservisen är en Hackefors borde det ju inte vara något större problem att hitta fler delar - trodde jag ja...

Tyvärr var det tydligen inte så enkelt!

FÖR

Jag vet inte vad servisen heter - vet inte ens vad det är för blomma det föreställer - hur får jag reda på det?

(Klicka för att få större bild)


Vet du?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar