31 oktober 2007

PLASMA OCH SPA

Jaha, vart har den här dagen tagit vägen då?


Jag har inte fått något vettigt gjort på hela dagen - sittgropen i soffan har bara blivit djupare...


Zappat kanaler - från morgon till kväll...


Bland annat har jag sett program om hur man rengör öltankar, återvinner bilar OCH ostronskal. Programmet om maskinen man använder för att fila bort stubbar var ju en riktig höjdare och den där mirakelkrämen de gör reklam för på köpkanalen verkar ju vara ett underverk - DEN får allt att försvinna - ingen skillnad om det är finnar eller öppna sår gjorda med cirkelsåg - stryker man bara på geggan är man len och fin som en barnrumpa igen (nej, jag köpte den inte...).


Just såg jag på Dr Phil...


Den här gången var det en kvinna som beklagade sig:


När hon en morgon vaknade med värkar valde hon att se på Dr Phils program innan de åkte till BB och på grund av detta hann hon inte få epiduralbedövningen insatt innan födseln som tog henne fyra timmar från början till slut!


NÅMEN TUTTINUTTAN ÄNDÅ! sa Dr Phil och skickade hem henne med en 42" plasmaskärm med tillhörande dvdbrännare så att hon i fortsättningen skulle kunna banda hans program vid krissituationer - till på köpet fick hon ett veckoslut på ett spa som kompensation för att hon fått lida SÅ FRUKTANSVÄRT - ingen kvinna bör ju vara tvungen att föda odrogad!


JAMEN HALLÅ!


Jag födde dottern utan minsta lilla smärtlindring - i 22 timmar höll jag på!


Någon plasmatv såg jag dock inte skymten av, inte dvdbrännare eller spavistelse heller - däremot fick en praktikant tråckla ihop mig efter bästa förmåga - när det var klart, och DET tog en timme, bad barnmorskan henne sprätta upp allt igen och göra det "lite bättre"!


Plasma-tv och spa...


HA!   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar