23 oktober 2007

SAKNAD

Tisdagstemat idag är "saknad"...


OCH


Igen en gång är jag inte med - mest för att jag inte har möjlighet att få fram bilder på de människor jag saknar...


MEN


Även för att det inte är bra att sakna - det mår man inte särskilt bra av...


Att sakna är ledsamt så det försöker jag skippa så långt det bara går...


FAST


Visst saknar jag MATERIELLA saker IBLAND...


TYP


Pengar! :)


DESSUTOM


Saknar jag saker och ting förknippade med ställen jag bott på...


SOM


Halmstad till exempel...


Andra kanske förknippar Halmstad med sol och bad på Tylösand men jag saknar hösten - stormarna - alla maneter som sköjdes upp på stranden - dem som man försökte hjälpa genom att slänga dem tillbaka i havet.


Jag saknar GODISET jag köpte då - Candysocker i bit som man gnagade på eller helt enkelt dunkade sönder med hammare så man fick små bitar att suga på, grodorna av vitchoklad, skumdelfinerna och de där skruvarna som jag inte hittat någonstans sedan dess förutom i den där lilla godisbutiken i Gamla stan i Stockholm - varje gång jag besöker dem ryker hela deras lager!


FLÄDER är något jag tycker borde finnas här men det gör det ju inte. Det konstiga är att jag avskydde flädersaft så länge vi bodde där nere - vem ville ha sånt? NU är det en delikatess - varje glas avnjutes i andakt.


Österbotten då?


BRÖDET!


Jag vill ha det bröd jag kan få DÄR - runt blandbröd med hål i mitten! Varenda gång jag åker upp kommer jag ner med ett enormt lass som placeras i frysen men tyvärr tar lagret alldeles för snabbt slut och det BLIR lite dyrt i längden att åka upp varje gång jag blir sugen...

Säkert finns det mer jag saknar därifrån men just nu kommer jag alltså bara på brödet - har nämligen nyligen terroriserat köpmannen i byn med mina brödönskningar (har tjatat om flädern tidigare - godiset sparar jag tills en annan gång) - hittills har han tagit det bra - grabben har goda nerver!


NEJ


Nu har jag saknat tillräckligt för idag - dags att uppskatta det jag har istället för att längta efter det jag INTE har...



Jag ska ta lite av det godis som finns i skåpet, slå mig ner i soffan och studera lite manualer...


FÖR


Imorgon är det min första dag på jobbet ENSAM!


HU!


Hoppas ni får en riktigt fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar