08 oktober 2007

BETALA RÄKNINGAR

Är det något som jag INTE tycker om så är det RÄKNINGAR!

FAST

DE verkar tycka om MIG!

Varenda eviga dag ploppar det upp någon ny räkning i brevlådan och trots att jag sagt UPPREPADE gånger till brevbäraren att han får ta och skärpa sig på den fronten och SLUTA leverera dem till mig så lyder han inte...

NÄNÄ

Han påstår att det är självförvållat - att jag får skylla mig själv...

Som om det skulle vara MITT fel att jag får räkningar?

Varifrån har han fått det?

Brevbäraren ja...

HAN är rolig han!

När jag får paket är han SNÄLL - iallafall tycker han väl själv att han är det för han levererar dem HEM! Istället för att bara slänga ett ankomstavi i brevlådan kollar han först om bilen är på gården och är den det så kommer han hit med paketen...

PLÖTSLIGT står han där på gården - tutar - nu är jag här - du har fått paket!

Problemet är bara att jag är ett TROLL hemma - på morgon drar jag på mig första bästa paltor jag hittar - håret står på ända - det är TUR om jag ens orkat borsta tänderna...



Varje gång SKÄMS jag  - jag vet ju hur jag ser ut. Jag drar desperat en hand genom rufset på skallen, slätar till de säckiga kläderna, kastar in en halstablett i munnen, INGET av det hjälper ett dugg - ger upp och masar mig ut...

OCH

Varenda gång jag kommer ut står han och FLINAR den jäkeln!

Jag har erbjudit honom mitt telefonnummer - hade han det skulle han kunna ringa och förvarna mig om att han är på gång - jag skulle hinna borsta både hår och tänder, ta på mig något annat, se lite fräsch ut...

MEN NEJ!

Skrattande svarar han bara:

- Så där ser du ju ALLTID ut när jag kommer - jag är VAN - dessutom har vi TYSTNADSPLIKT!

Tystnadsplikt???

Jäkla brevbärare! :)

NEJ

Nu ska jag ta mig i kragen och betala bort en del räkningar...

Jag tycker inte om räkningar...

OCH

Inte gillar jag att få paket heller!

Önskar er alla en riktigt fin måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar