18 oktober 2007

FRÅN HÖSTLOV TILL VISHET

Godmorgon!


Ungarna har höstlov - vilket i praktiken innebär sovmorgon...


MEN


Något slog fel och jag vaknade klockan 8.00 ÄNDÅ...


FAST


Det är väl någon mening med DET också även om jag inte ser vitsen just nu...


Gårdagen gick bättre än dag ett - nu börjar jag ha kläm på det här med kassa och spelmaskiner (peppar peppar) så länge det inte blir allt för avancerat men ännu känner jag mig så fruktansvärt DUM och DET gillar jag inte!


TÄNK


I alla dessa år har jag rantat i butiker och kiosker - plockat åt mig, betalat, gått ut och inte en enda gång reflekterat över hur mycket arbete, planering och engagemang det ligger bakom allt för att jag ska kunna göra det!


Dagens eloge går därför till alla dem som arbetar med just detta - de är guld värda!


ANNARS


Är arbetet roligt och bara jag får kläm på det här med finskan SAMT alla rutiner borde "allt" bli frid och fröjd.


HOPPAS JAG!


Idag jobbar jag eftermiddag och kväll - sedan blir det tre dagar ledigt med bakdag på fredagen (bland annat marängtårta) och födelsedagskalas på lördagen. Min "lillplutta" är inte någon lillplutta längre - hon fyller TRETTON och blir alltså TONÅRING!


Samma sak här som med sonen - vad är det som hänt? Det var ju inte länge sedan hon FÖDDES och nu tänker hon alltså bli husets tonåring?


Betyder DET att jag håller på att bli GAMMAL och VIS?


DET skulle minsann inte vara så illa!


NEJ


NU måste jag göra mig klar - önskar er alla en riktigt fin torsdag (här har vi solsken och +5)  - imorgon ska jag gå bloggrunda och ta igen allt jag missat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar