20 oktober 2007

IBLAND BLIR MAN BARA SÅ....

...SUR!

Har jag bakat?

Har jag städat?

NÄPP!

Hela %¤%#%%&E# dagen har gått åt till att få PlusTV att funka men NEJ DÅ - INTE att fanskapet fungerar som det ska!

Jag HAR gjort som det sagts - det vill säga - det LILLA som sagts!

Idioterna till leverantörer sitter ju och PANTAR på sin information - webbsidan är fylld av en massa svammel - ord hit och ord dit men står där något man verkligen har nytta av? Något man faktiskt blir klokare av?

HA!

DESSUTOM

När man registrerar sitt kort så att det KANSKE - EVENTUELLT ska börja funka måste man ange alla personliga uppgifter från namn och telefonnummer till personsignum.

Varför?

Jo, för att de behöver dessa uppgifter för sin fakturering - åldern behöver de för att få det bekräftat att beställaren är över 18...

OK

DET godkänner jag...

MEN

Sedan står det att alla uppgifter man lämnar används för direktmarknadsföring och INGENSTANS kan jag NEKA till detta?

Jag säger bara:

VAD FAN ÄR DET HÄR?

Först köper jag ett kort för att se fler kanaler - sedan ska kortet aktiveras för att jag ska kunna se kanalerna. För att få reda på HUR jag ska aktivera det måste jag öppna paketet som kortet finns i VILKET i sin tur betyder att jag inte kan lämna tillbaka kortet om jag inte är nöjd...

Vad paketet kostade?

Trettio euro!



När jag väl öppnat paketet och hittat det lilla pappret med instruktioner går jag till webbsidan de angett och väljer VAD jag vill aktivera...

Så är det dags för mina kontaktuppgifter...fältifyllandet är obligatoriskt - fyller jag inte i dem kommer jag inte längre...tomma fält - ingen aktivering...

Nu är det bara att välja...

Aktivera kortet som redan kostat mig 30 euro ELLER leva ifred UTAN irriterande telefonförsäljare som borde sondmatas med arsenik?

Jag HATAR när folk ringer och försöker pracka på mig en massa skit jag inte vill ha - vill jag faktiskt ha något så skaffar jag det - INGEN behöver berätta för mig vad jag vill eller inte vill...

Jag ville till exempel ha fler tv-kanaler och DET fixade jag utan att någon övertalade mig eller hur?

Att det inte funkar är en annan sak!



Nu sitter jag här med ett %&¤¤% kort som kostat mig en hel del pengar men som inte funkar - till på köpet har jag för detta ickefunktionerande abbonemang gett upp min frihet att svara i telefon så fort det ringer - från och med nu kan det vara någon pestsmittad försäljare som hurtigt försöker pracka på mig något jag inte vill ha...

OCH

Det STÖR mig att de inte har svensk information på sina webbsidor! Det är ju DE som marknadsför SVT Europa! Den SVENSKA kanalen!

HALLÅ!

Inte nog med DET...

Informationen PÅ FINSKA är även den i det mest patetiska laget och det är jag inte ensam om att tycka - diskussionsforumen är fulla med folk som undrar hur det egentligen fungerar...

Jag blir så ARG!

Tack och lov kom det ett sms:

"Idag är det internationella var-snäll-mot-en-utvecklingsstörd-dagen. Så skriv till en efterbliven vän som jag just gjorde - det värmer! Det spelar ingen roll att du slickar på lyktstolpar, ligger med djur och ibland skiter ner dig! Fortsätt kämpa vännen - du är speciell! Pöss på dig!"

Det lättade upp stämningen en hel del! :)

Nu ska jag diska och sedan är det dags för en fight med dammsugaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar