14 november 2007

FACEBOOK & STAY FRIENDS

HMMM...

Jag är med i Facebook...

MEN

Någon större beundrare av tjänsten är jag INTE!

Det KAN bero på att jag inte förstår alla de MILJONER olika funktionerna som de envisas med att ha där!

"Du är nu vän med Holger - Skriv på Holgers SuperWall - DU har inte funktionen SuperWall - Installera den - Skriv på Holgers FunWall - DU har inte funktionen FunWall - Installera den - Tävla med Berit om vem som kan mest tv-program - DU har inte den funktionen installerad - Installera den - Berit har bett dig vara med i hennes filmteam - DU har inte filmfunktionen aktiverad - Installera den - Dora har skickat inbjudan till Glittebox - Varför har du inte den installerad - Vill du installera den - Nähä? Skyll dig själv då!"

Till slut sitter man där med tio olika funktioner och fattar NOLL!

Besöker man en väns sida för att skriva en hälsning slutar det med att man slinker därifrån utan att skriva ett enda tecken - helt enkelt för att man inte vet VILKEN "wall" man ska skriva på?

Hur dumt är inte det?

Vad är förresten den egentliga VITSEN med Facebook?

NEJ

Deras största beundrare är jag nog inte...

OCH

Inte är jag Stay Friends heller!

Det har nu gått flera år sedan jag registrerade mig hos dem - av nostalgiska skäl ville jag hålla koll på om mina forna klasskamrater levde eller inte.

FÖR

Så länge jag inte betalar in avgiften är det ungefär den enda informationen jag får.

VISST

Jag skulle kunna betala in årsavgiften och få tillgång till mer information...

MEN

Sen då?

Skickar jag ett meddelande till någon av dem måste DE i sin tur betala årsavgiften för att kunna LÄSA det jag skrivit och DET är ju en verkligt YPPERLIG början på den nyupptagna kontakten!

DUMT!

Lägger ni till mig som vän i Facebook - var beredda på att jag inte har den blekaste aning om hur det fungerar...

OCH

Känner ni någon som gick i Engelbrektsskolan i Halmstad mellan åren 1984 - 1987 (tror jag det var) så hälsa dem från mig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar