07 november 2007

TÄND ETT LJUS

Jag vet inte vad jag ska säga...

Jag trodde då ALDRIG att något sådant kunde hända HÄR...

I USA ja...

MEN

Inte HÄR!

Inte i TRYGGA Finland!

Det lönar sig nog inte att fundera på VARFÖR han gjorde det han gjorde - det lönar sig nog inte att undra hur det kunde ha förhindrats...

FÖR

Gjort är gjort - hur overkligt och grymt det än är!

MEN

Mina tankar går till de som var med - till de som hade turen att överleva men som är tvungna att leva med detta i resten av sina liv...

Mina tankar går till de som inte hade samma tur. Jag tänker på DERAS familjer och den sorg de måste leva med från och med nu...

OCH

Mina tankar går till grabbens föräldrar, släkt och vänner - de som, förmodligen för alltid, kommer att undra vad DE gjorde fel och vad de borde ha gjort! Jag hoppas att, även de, får det stöd de behöver så att de orkar med framtiden!

Fick just ett sms (på finska - detta blir en snabb översättning):

Förmedla detta meddelande vidare till så många som möjligt. Imorgon kväll klockan 18 tänder vi ett ljus i våra köksfönster till minne av offren i Jokelas skola. Var även du med och minns de unga skolelever och lärare som ännu på onsdagsmorgonen trodde på livet och framtiden.

Jag är på jobb imorgonkväll men mitt ljus kommer att brinna där - tänd gärna ett ni också!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar