10 november 2007

28 WEEKS LATER

Eftersom alla filmer HÄR har finsk beskrivning på baksidan och jag sällan har tillräckligt med tålamod att verkligen läsa vad det står får jag ibland små överraskningar när jag väl satt på den...

Som igår...

När jag bestämde mig för att se "28 weeks later".

DEN var inte RIKTIGT som jag hade tänkt mig...

Ge mig en skräckfilm med onda andar, onaturliga varelser, KONSTIGA saker så ser jag den med glädje...

MEN

Så fort det har en gnutta verklighet i sig så är det stopp. Jag vill inte se hur någon styckas med motorsågar, jagas genom mörka skogar av någon tiltad människa med kniv eller blir slitna i stycken av Bengt-Börje som är smittad av något löjligt supervirus...

Det tog alltså inte många minuter igår innan jag insåg mitt lilla misstag!

FAST

Såg den - det gjorde jag...

OCH

När jag efteråt gick igen bonusmaterialet och fattade att det fanns en föregångare - att den här filmen egentligen var en slags "vad hände EFTER den första filmen som heter 28 days later" så bestämde jag mig för att NATURLIGTVIS måste jag då även se DEN!

VARFÖR?

Jag gillar ju inte såna filmer - den här filmen var både äckligt rå och billig...

MEN

ÄNDÅ vill jag se den första - bara för att få reda på varför blev det så här och hur det gick till?

DUMT!

NEJ

Nu måste jag ta mig i kragen och få något gjort - har lovat baka en 20 personers marängtårta till kvällens kalas och med den här farten kommer det inte att lyckas. Så går det när man sover till halv ett på eftermiddagen!

Önskar er en riktigt fin helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar